Alle 13 Goed! - Deel 4 (1972)

Label: Philips

11. Saskia & Serge - La Farola del Mar
  12. Julio Iglesias - Por Una Mujer
  13. Elton John - Honky Cat
avatar van novalepidoptera
Mijn favoriet van alle 13 goed.
Het Beste nummer hierop Swimming Into Deep Water van Don Rosenbaum.
Andere sterke nummers zijn Vicky Leandros, Demis Roussos en Elton John.
Cornelis Vreeswijk heeft de leukste nummer hierop.
Voor de rest is het wel aardig maar erg gedateerd.

avatar van Dibbel
1,5
Dit vind ik nu net een van de minsten van de hele serie.
Welgeteld 2 goede nummers: Don Rosenbaum met Swimming Into Deep Water (steelgitaar!) en de Zweedse Nederlander Cornelis Vreeswijk (R.I.P.) met het erg leuke (hoort eigenlijk iedereen's guilty pleasure te zijn) De Nozem en de Non.
3 redelijke nummers: het funky Honky Cat van Elton John, het veel te gladde My Reason van Demis Roussos (maar ja, die stem) en het tweede singletje van zijn (gelijknamige) derde elpee van Julio Iglesias (mocht je in 1972 nog goed vinden) Por Una Mujer.
Matige nummers van Cardinal Point met Come On And Say It (beklijft niet); Mouth and MacNeal met You-Kou-La-Le-Loupi (chocoladesnoepie als ik het me goed herinner en derhalve te niemendallerig) en Sandra en Andres met Mamma Mia (die moeten geen vrolijke nummers doen). De rest is te verwaarlozen: Vicky Leandros met het ubersentimentele Ich Hab die Liebe geseh'n; ene Dick Ridder met een cover van Jurgen Marcus (nou ja) en het nummer van Rika Zarai heeft George Baker nog aan meegeschreven.
Zelfs het jasje is niet leuk (boerenzakdoekhoofddoekje wel...).

avatar van LucM
Inderdaad voor het grootste gedeelte gedateerd en niet representatief voor het best aardige hitjaar 1972.
De nummers van Elton John en Cornelis Vreeswijk zijn wel tijdloos. Don Rosenbaum is ook een leuke ééndagsvlieg.