Alle 13 Goed! - Deel 10 (1976)

Label: Philips

12. Demis Roussos - So Dreamy
  13. Bolland & Bolland - Souvenir
  14. Anita Meyer - The Alternative Way
EVANSHEWSON
Je ziet die elpees nog wel eens op rommelmarkten, die hoezen waren wel echte kunstwerkjes, geweldige KITSCH maar toch erg leuk.
En de muziek, nou ja... hitparademuziekjes natuurlijk, het ene al wat leuker dan het andere, elk heeft zo zijn voorkeuren...

avatar van Lukas
Waarom staan hier 14 nummers op?

Zie sticker op de hoes

P.S. Deze muziek is te wanstaltig voor woorden

Sietse
en dan is de vraag natuurlijk...welke delen heb je in de collectie...

ik heb 1, 2 en 3

Dus:
alle 13 goed
alle 13 goed, alweer
alle 13 goed, vor de3e keer

(ja zo heten ze echt)

avatar van musicfriek
Heb ze zelf ffs gelukkig niet, maar mijn ouders hadden wel veel delen.

Sietse
ik moet eerlijk bekennen dat ik ze heb gehad en het nog niet over mijn hart heb kunnen krijgen hier mijn naald aan te slijten.

avatar van musicfriek
Zou ik ook zeker niet doen, maar voor de heb is het wel grappig, die hoezen zijn gewoon camp

avatar van dix
dix
marianne rosenberg is toch wel erg grappig ...

vooral die tekst, die klopt van geen kanten

Ich bin wie du, wir sind wie tag und nacht ...

avatar van kaztor
Die '13' klinkt al als een soort waarschuwing...

avatar van FunkStar
Leuke foute nummers van Sandra Reemer, Anita Meyer, Barry White en Marianne Rosenberg kan ik wel waarderen hoor!! Heerlijke LP reeks, lekker voor de heb!

avatar van kaztor
Sandra Reemer...

avatar van LucM
In die tijd had de zgn. foute muziek nog zijn charme (ik ken wel niet alle nummers hierop). Zoals het nummer van Marianne Rosenberg dat eigenlijk nergens op slaat maar toch leuk is. Veel liever dit dan die huidige omhoog gevallen 'sterren' die zichzelf o zó serieus nemen.
En die hoezen zijn verrekt leuk!

avatar van papsie
Ik breng zulke platen als het effe kan mee van rommelmarkten. Staat steeds wel een nummer op waarmee te lachen valt. Dit soort muziek heeft niet de bedoeling om ernstig te zijn. Het is gewoon je verstand op nul zetten en luisteren. Ambiance verzekerd.

avatar van Jester
Hoeveel mensen zijn hier niet mee opgegroeid? Ik in ieder geval wel, en noem het jeugdsentiment, maar ik ga die muziek wel steeds meer waarderen. Maar dan meer vanwege de herinnering. Ja, we worden ouder...

avatar van LucM
Deze compilatie is uiteraard niet representatief voor 1976, sommige nummers hierop zijn zelfs geen hit geweest (enkel #1, #8, #9 en #14 waren grote hits). Als ik denk aan de hits in 1976 denk ik natuurlijk in eerste instantie aan Abba en in mindere mate aan Queen, David Bowie, Tavares, Music van John Miles, Arms of Mary van Sutherland Brothers & Quiver ... Maar voor sommigen is deze reeks wel een verzamelobject (soms zie ik die albums in rommelmarkten).

LucM schreef:

Soms leende Philips wel eens nummers van andere labels, maar meestal werd er een greep uit het single-materiaal uit hun eigen stal gehaald.

avatar van Dibbel
De gratis poster-kalender zit er helaas niet meer in, maar het is wel de enige Alle 13 Goed! met een klaphoes. Aan de binnenkant zien wij LP's en musicassettes van de artiesten die hier op staan.
Ondanks 14 nummers is dit zeker niet de beste uit de reeks.

Zet een Kaars voor Je Raam is een cover van Can I Get There By Candlelight van David McWilliams en is tja.. Van de nummers van Sandra Reemer (blij als deze over is), Vicky Leandros en deze keer ook Demis Roussos word ik niet vrolijk, maar Quiero van Julio Iglesias kan ik nu beter horen dan vroeger.
Verder weer de onvermijdelijke Nana Mouskouri met een wel heel rustig nummer, Saskia & Serge met een countrynummer wat niet stoort en I Go To Pieces is een wel heel suikerzoete Everly Brothers-achtige.
Nee, dan de Everly Brothers cover Love Hurts. De beste versie ever van Nazareth en een terechte nummer-1 hit.
Barry White kreunt hier een van zijn aanstekelijkste nummers en de vooral van filmmuziek bekende Randy Edelman maakte toen nog popmuziek met hier een degelijke popsong.
Anita Meyer blijft ook nu nog steeds goed en van Marianne Rosenberg heeft Ich Bin Wie Du inmiddels een blijvende GuiltyPleasure/Carnaval/HomoTop100-Evergreen status behaald.
Dieptepunt hier vreemd genoeg Bolland & Bolland met het vervelende liedje Souvenir wat nog meer op Mouth & MacNeal (en meer bepaald Ik Zie Een Ster) lijkt, dan Mouth & MacNeal zelf.

LP is puntgaaf, maar met niet meer dan 6 redelijke tot goede liedjes kom ik toch maar tot 2 sterren.