Hef - 13 (2015)

3. Hopi Echt (3:51)

met Adje

4. Droom (4:08)

met Crooks

5. Allemaal Om Geld (3:36)
  6. Morgen Weer (4:00)

met Dio en Jonna Fraser

7. Doe 'T voor de Fam (3:52)
  8. Life (3:16)

met James Watss

9. Genoeg Manieren (3:20)
  10. Feestje (3:33)
  11. Altijd Werk (3:32)

met Sevn Alias

12. Vieste Nigga (3:37)
  13. Bolle (4:11)

met Diggy Dex

GCITY050
Had wel eens een track samen met Jiggy willen horen. Aan de ene kant professioneel van Jiggy, zijn paar labeleigenaren die op elke track van hun protegé bijspringen. Maar Jiggy doet het 180 graden anders. Verschil van stijl zal het iig niet zijn, want Diggy Dex staat er wel op

Zin in

avatar van Joe D
Die clip is dope! Hef is altijd een van de weinige Nederlandse rappers geweest die ik kan waarderen.

bennerd
Leuke clip inderdaad! Jammer dat het nummer zelf hopeloos slecht is.

avatar van Delars
Hopi echt is hard.

Vuur

Wel wat laag tempo voor mn gevoel

GCITY050
Scheelt dat ik hier weinig van verwachtte. Wat een slecht album. Wanneer de beats tegenvallen blijft er van Hef geen spaan heel. Met *1 ben ik nog mild.

avatar van Kos
Kos
Mwa, zulke slechte beats staan er niet op hoor. Soms zelfs lekker (Altijd Werk bvb)

avatar van Bedorvenkebab
Typisch Hef-album, die al met al goed werk heeft uitgebracht dit jaar. Paar van zijn betere tracks staan op dit project (Allemaal om Geld bijvoorbeeld) en Kofferbak is leuk. Keuzes maken blijft echter een zwak punt van hem. Jammer van de zang. Volgende keer een boze Hef graag, en af en toe een betere beatkeuze zou het project ook goeddoen. Ik zie die vieze dikke worstenvingers van Esko voor me als ik de piano op Morgen Weer hoor.

BedorvenReet
Niet echt mijn stijl dit

Altijd Werk vind ik heel dik

avatar van Appels123
Ik ga hier geen score aangeven omdat ik Hef en alle features op dit album vreselijk slechte rappers vind, maar die beats van Hopi Echt en Altijd Werk zijn wel hard hoor.

Rene1979
Ok dit is gewoon echt een toffe plaat. Tekstueel spreekt t me minder aan maar verder heel tof

Ligt het aan mij of is de buzz rondom deze man volledig verdwenen? Met uitzondering van een paar tracks is dit een nietszeggend album. Kon me herrineren dat elke track die deze gast uitbracht op handen werd gedragen.

avatar van Joe D
Ja ligt aan jou

avatar van 3dwardVan3
De Nederlandse rapscene is booming. Met 13 nummers is dit het nieuwe album van Hef. De onderwerpen op dit album lopen uiteen van drugs, geld, feest en bitches en liggen daarmee voor de hand. De rapstijl van Hef is enigszins loom en laid back: op het nummer Kofferbak werkt dit goed en de beats vereenzelvigen op dit nummer mooi met de stem van Hef. De andere nummers vind ik er niet echt uitspringen en zijn daarmee voor mij 13 in een dozijn.

avatar van mh040
3dwardVan3 schreef: