Primal Scream - Chaosmosis (2016)

Label: Ignition

1. Trippin' on Your Love (3:30)
  2. (Feeling Like a) Demon Again (4:35)
  3. I Can Change (3:17)
  4. 100% or Nothing (3:54)
  5. Private Wars (2:30)
  6. Where the Light Gets In (3:47)
  7. When the Blackout Meets the Fallout (1:48)
  8. Carnival of Fools (3:41)
  9. Golden Rope (5:37)
  10. Autumn in Paradise (5:04)
zalwelnikszijn!
Wow, die nieuwe single is bedroevend. Aangelengde disco met Sky Ferreira.

avatar van dix
dix
Dat klinkt op papier als een goed recept.

zalwelnikszijn!
Liedje in kwestie is "Where the Light Gets In". Goed, 't zal waarschijnlijk redelijk gaan meedobberen op de golven van wat nu "in" is. Ook belangrijk voor een band, wellicht.

avatar van frolunda
Geen onaardig album maar blijft toch een stuk achter bij mijn favoriete Primal scream albums Xtrmnr en Evil heat.Daarmee vergeleken klinkt Chaosmosis wat glad en gewoontjes.(Feeling Like a) Demon Again en Golden rope bevallen me nog het best.

avatar van Norrage
Wat een saaie Primal Scream zeg

er staan wel een aantal fijne liedjes op. Nog maar een keer luisteren voor ik oordeel. En ja die single Where the lights get in vind ik niet de meest boeiende. Die cover die hij deed met Kate Moss was een stuk beter.

avatar van dix
dix
De achteloosheid druipt er weer van af op Chaosmosis, en dat is natuurlijk een flink deel van de charme van Primal Scream. Bij de inzinkingen (het zijn er nogal wat) klinkt de band als een idols variant van New Order, maar het heilige vuur is nog niet helemaal gedoofd. Zeven keer mis betekent ook drie keer raak, en daar reken ik die single met Sky Ferreira zeker wel toe. Maar de échte klap wordt uitgedeeld op Golden Rope, zó horen poptunes for hooligans te klinken

avatar van matthijs
Norrage schreef:
Wat een saaie Primal Scream zeg
Ik baal dat ik ze vorig jaar (2017) live in Amsterdam heb gemist! Ik WAS fan, ze rond 1993 nog live gezien maar de laatste jaren niet meer zo'n fan, toen ik van het concert hoorde dacht ik, mwaa... Maarja: ik had More Light, Beautiful Future en deze nog niet gehoord. Anders...was het anders gelopen. Dan had ik al mijn afspraken verzet.

Waarom dan niet deze eerder geluisterd? Mijn verwachtingen voor de eerste luisterbeurt waren mede dankzij dit soort reacties zoals van Norrage niet hoog, daarom stond ie niet hoog op mijn nog-te-luisteren-priolijst.
En toch raakte ik vanmiddag, bij de eerste luisterbeurt, werkelijk in vervoering. Wat een sfeervolle melodieën, en hoe bijzonder klinken alle instrumenten samen, en hoe kan elk nummer zo anders klinken? Een geïnspireerd vervolg op More Light. Nog een tikje meer psychedelisch. Ze zijn echt meesters in het creëren van een vervreemdende pakkende sfeer.