Nightingale - The Closing Chronicles (1996)

Zweden
Rock / Metal
Label: Black Mark

1. Deep Inside of Nowhere (7:12)
  2. Revival (4:24)
  3. Thoughts from a Stolen Soul (9:00)
  4. So Long (Still I Wonder) (4:47)
  5. Steal the Moon (3:17)
  6. Intermezzo (4:22)
  7. Alive Again (9:26)
avatar van rushanne
Dan Swano-liefhebbers, kopen deze cd! Het openingsnummer allen al is de aanschaf van deze cd meer dan waard.

avatar van pos
pos
Dit is inderdaad een briljante cd. De geweldige stem van Dan Swano en briljante nummers als Deep inside of Nowhere, revival en So Long.. Jammer dat zo weinig mensen bekend zijn met echt goede muziek

avatar van rushanne
En bijzonder dat je hem zelfs op 1 zet in je top 10!! Hulde, en de rest van je top 10 is net zo mooi

avatar van notsub
rushanne schreef:

De Top 10 van pos staat vol met allemaal meesterwerken, maar de nummer één kende ik nog niet. Tja, de verwachtingen zijn dan toch te hoog gespannen, want deze blijft echt buiten mijn top 10. Het verschil met de voorganger hoor je meteen, deze klinkt veel vanzelfsprekender. De uitvoering is ook prima, maar de composities missen toch iets. Dan hoor ik toch liever een band als The Mission, die meer weet los te maken.

avatar van rushanne
Tja, smaken verschillen Ik kan The Mission ook erg goed hebben. Maar geef het een paar draaibeurten en je zult zien, het wordt steeds beterder.......

avatar van pos
pos
Er is ook zoveel goede muziek. Er komen nog wel een paar honderd platen in aanmerking voor mijn top 10. Maar ja dit is een cd die ik gelijk bij uitkomen gekocht heb en die me gelijk pakte. Ik heb nog zo vaak zin om hem op te zetten dat het denk ik een terechte nummer 1 voor mij is. Een plaat zal 15 jaar later ook wellicht een andere impact hebben op mensen die de plaat voor het eerst horen.

pos schreef:

Dit is een van de platen die ik ook blijf draaien. Minimaal 1 keer per maand komt ie wel voorbij, hetzij via de mp3 speler, hetzij via de cd. Het is dat mijn top 3 zo blijft, anders had ie nog hoger gestaan