Ernst Jansz - De Overkant (1999)

Label: Hunter

1. Zolang (3:49)
  2. Tessa (2:26)
  3. Mooie Schoenen * (4:06)
  4. De Overkant (4:09)
  5. Lieve Linge (3:21)
  6. Telkens Weer (4:08)
  7. Tij (1:19)
  8. Een Dagje aan het Strand (3:07)
  9. De Schone Slaapster (3:45)
  10. Van Vaders en Geliefden (2:10)
  11. Een Eerste Klein Verraad (5:14)
  12. De Sylfides (2:23)
  13. Prelude (1:31)
  14. Miljonairs (3:39)
  15. Isis (5:10)
  16. Een Ogenblik in de Wind (2:46)
  17. Ala-hi (2:24)
Ernst Jansz was na Doe Maar op muzikaal gebied veel minder actief dan Henny Vrienten. Hij concentreerde zich meer op de literatuur.
Toch verscheen dit album wel van zijn hand en kunnen we eind augustus het album Molenbeekstraat verwachten. Nu al verkrijgbaar als gelimiteerde editie met 10 nummers en eind augustus dus het volledige album met 14 nummers.

avatar van c-moon
Veel minder actief: ja en neen. op gebied van platen maken wel.. maar vergeet niet dat deze getalenteerde muzikant toerde met de zwaar ondergewaardeerde (toch bij leven) Bram Vermeulen en de terecht op waarde geschatte Boudewijn de Groot....

avatar van lennon
enne... na Doe Maar is ie toch vrij actief geweest met Rienne va Plus en CCC inc.

redelijk goed album ik vind hem wel erg rustig soms iets te en mis de drums.. maarja er staan toch wel mooie nummers op ik heb hem net nieuw dus wie weet denk ik er straks anders over.. eerst nog maar een paar keer luisteren

Erg fijn album dit. De drums mis ik totaal niet eigenlijk. Dat maakt het lekker donker naar mijn mening. Ik moet ook met vlagen aan Boudewijn De Groot denken met vlagen. Zeer verrast hierdoor.