The Automatic - Not Accepted Anywhere (2006)

Label: B-Unique

1. That's What She Said (3:15)
  2. Raoul (3:53)
  3. You Shout You Shout You Shout You Shout (3:06)
  4. Recover (2:52)
  5. Monster (3:41)
  6. Lost at Home (3:26)
  7. Keep Your Eyes Peeled (3:01)
  8. Seriously... I Hate You Guys * (3:27)
  9. On the Campaign Trail (3:01)
  10. Team Drama (3:13)
  11. By My Side (3:46)
  12. Rats (3:38)
avatar van CWTAB
Erg leuk albumpje... niets vernieuwends, in de lijn van bloc party, franz ferdinand, we are scientists, kaizer chiefs...

Goeie backingvocals die nogal erg hees overkomen, Monster is alvast een enorme sterke eerste single die in je hoofd blijft rondspoken (leuke clip ook btw)

avatar van Facedown
Zit nu inderdaad al enkele dagen met die single in m'n hoofd. Toch één van de leukere songs dit jaar...

vondeich
Leuke plaat. Toffe en zeer toegankelijke songs. Leuk voor de afwisseling tussen de andere Franz's en Bloc's.

avatar van CWTAB
Hmm vandaag gekocht in mediamarkt en er staan maar 11 nummers op, het nummer Seriously Guys, I hate you ontbrekt erop....

strange

leuke catchy cd desalnietemin

bij mij heet het nummer Seriously, I Hate You Guys

en op de site is het ook zo:)

avatar van siemen
ik heb mijn cd van the automatic gekocht in free record shop en er staan ook slechts 11 nummers op waarvan het nummer "seriously guys, i hate you" ook niet opstaat

desondanks een zeer goede cd

als dit echt zó goed is zal ik het eens goed gaan luisteren allemaal. 'monster' ken ik nog van de afgelopen vakantie in Engeland. op de achterbank van de auto over de M5 cruisen met radio 1 aan, heerlijk!

Monster is inderdaad erg tof, Recover ook wel, de rest is nogal slap.

Recover en monster zijn errug leuke plaatjes
tja als je mtv 2 kijkt komen die wel voorby

*Laura*
Ik ben helemaal verzot op Recover en Monster (ik heb er zowat de hele zomer mee in mijn hoofd gezeten )! Momenteel ben ik naar de volledige cd aan het luisteren op de luisterpaal. Ik hoor al meteen waarom Rob van Forward Russia me zei dat hij fan van deze band is.

"What's that coming over the hill. Is it a monster? Is it a monster?" geniaal heel moeilijk om niet mee te schreeuwen!!

*Laura*
LucasB schreef:

Inderdaad, ja. En dan kwam dat andere bom van een refrein: "Get! Up! Recover...cause you'll never dance again!"

*Laura* schreef:

Ja, prachtig! Sinds Ta-Dah van de Scissor Sisters ben ik weer helemaal genezen van het idee dat lyrics enig niveau moeten hebben

avatar van Petterson
Die clip van Monster is trouwens ook prachtig

avatar van Migo
Mja.. Ik hou wel van Britpop, maar de verzadiging heeft nu echt wel toegeslagen. Een 'nieuw' bandje mag wel iets heel speciaals doen wil het nog opvallen tussen al dat Britpop geweld. Op een enkele leuke single na (die elk Britpop-bandje wel in huis heeft) hoor ik dat hier echter niet.

Recover was geloof ik een of twee keer langs geweest bij mtv. Nog voor Monsters. Echt een supernummer. Met monsters daarbij ga ik morgen het album kopen =)

avatar van Ploppesteksel
Mooie CD, met sommige uitschieters maar niet het allerbeste wat ik al heb gehoord.

avatar van Opschuiven
Dit is live zelfs nog beter dan op de plaat, dus dankzij het beste concert uit mijn leven 5*

Opschuiven schreef:

Als je ze net als ik gezien hebt in de Melkweg moet ik je voor een deel gelijk geven. Geweldig concert inderdaad. Het beste concert uit m'n leven nog niet, maar erg gaaf was het zeker. Sinds het concert is deze plaat helemaal grijs gedraaid. Geweldig veel power, zang goed, instrumentaal erg goed en een kleine zaal, meer kan ik mezelf niet wensen. Heerlijk!

avatar van Opschuiven
ik ben verder alleen naar opgezwolle en the veils geweest dus dan is dit wel geweldig!

Ik ga ze zien over een paar maanden in Den Haag, en dit maakt me toch wel benieuwd

Hm misschien moet ik toch ook maar richting Den Haag gaan voor hun concert. Ik vind het cdtje erg luisterbaar. Vooral die rauwe stem er doorheen maakt het even wat geschifter en energieker. Heerlijk cd'tje om op te hardlopen trouwens .

ik ben gister naar het concert in het paard geweest in den haag, en het was echt helemaal geweldig. Echt een onwijze energie hebben die ventjes. En dan vooral de keyboardist/zanger/koebelrammer die was echt compleet gestoord wel in een goede manier dan. Echt stuiterend alle kanten op. Heel vet!

Inderdaad erg veel energie, maar dat geschreeuw van die gast zit af en toe wel tegen het irritante aan. Desalniettemin waren ze een stuk beter dan ik had gedacht. Vooral bij Monster en de tamelijk geniale cover van Gold Digger ging de zaal aardig los

avatar van lauradance
recover en monster zijn nog steeds leuk.

lauradance schreef:
recover en monster zijn nog steeds leuk.

En wat te denken van: (Let's go see) Raoul ?

En wat hoor ik 2,5 uur later als begleidend nummer bij de mooiste goals op Eredivisie Live.... hoe is het mogelijk?! Dat ze dat daar kennen.

Lekkere punkrock hoor, dit cd'tje van the Automatic.

avatar van nclo
Leuke nummer erop. Het blijft toch zijn eigen sfeer hebben. 4*