Keb' Mo' - Just Like You (1996)

Blues
Label: Okeh

1. That's Not Love (4:08)
  2. Perpetual Blues Machine (3:16)
  3. More Than One Way Home (4:53)
  4. I'm on Your Side (3:40)
  5. Just Like You (3:26)
  6. You Can Love Yourself (2:33)
  7. Dangerous Mood (4:58)
  8. The Action (3:58)
  9. Hand It Over (2:54)
  10. Standin' at the Station (3:13)
  11. Momma, Where's My Daddy (3:07)
  12. Last Fair Deal Gone Down (3:47)
  13. Lullaby Baby Blues (2:34)
Simpelweg zeer goed, fantastische stem, fantastische gitaar.

Zelfde commentaar als mijn voorganger, kippevel blues, elk nummer is van grote klasse.

avatar van Reijersen
Sterke gitarist en sterke bluesstem. Dat maakt een prachtig bluesalbum. Keb' Mo' is zeker één van mijn favoriete artiesten.

4 sterren.

Zeertjuh
Mijn vader draait em altijd, echt een super mooi album!

Stijn_Slayer
Matige plaat. Keb' Mo' gaat hier veel te veel op de poptour, en pop en blues gaan niet samen. Daar kan Robert Cray over mee praten (al zal hij het vast ontkennen). Blues moet schuren en authentiek klinken.

Keb' Mo' heeft verder wel veel kwaliteiten in huis, dat heeft hij gelukkig ook laten zien in z'n carrière.

Stijn_Slayer
Een beetje streng ben ik wel geweest. Ik leerde Keb' Mo' kennen toen ik hem live ergens wat bluesnummers zag spelen. 'Hij snapt het', dacht ik. Toen bleek dus dat hij regelmatig blues met pop vermengt en ik ben een bluespurist. Toch blijkt ook op dit album dat Keb' Mo' echt wel in de gaten heeft wat echte blues is en dat hij ook gewoon een goede muzikant is. 2,5* is daarom te weinig, want de popinvloeden hebben niet constant de overhand. Ik verhoog daarom met een halve punt. Met een beetje geskip is er zelfs 3,5* van te maken.

avatar van Ronald5150
Op het eerste gehoor is "Just Like You" niet zo'n bijzondere plaat. Keb' Mo' kiest ervoor om de blues vrij toegankelijk te houden. De scherpe randjes zijn er vanaf. Ik houd persoonlijk wel van die scherpe randjes, dus mijn eerste reactie op "Just Like You" was wat gematigd. Maar op de een of andere manier moet ik toegeven dat dit gewoon een uiterst fijne plaat is. Hoe dat nu komt kan ik niet precies zeggen. Misschien is het de rustgevende stem van Keb' Mo'. Die heeft een bepaalde flow, waardoor elk liedje heerlijk tussen je oren gaat zitten. Daarnaast misschien wel zijn gitaarspel. Ook dit is op het eerste gehoor niet spetterend, maar wel uiterst smaakvol en warm. Elektrisch of akoestisch, het maakt Keb' Mo' niet zo veel uit. Ook qua techniek varieert hij regelmatig tussen het gewone gebruik van de plectrum, fingerpicking of slide. Onder de oppervlakte is het gitaarspel dus meer dan dik in orde. Uiteindelijk moet ik concluderen dat schijn bedriegt bij "Just Like You" en is het dus gewoon een goede, maar wel toegankelijke, bluesplaat.

avatar van Rinus
Puik album weer. Fijne nummers. En de productie is geweldig, zo mooi open opgenomen.