Keb' Mo' - Slow Down (1998)

Blues
Label: OKeh

1. Muddy Water (4:21)
  2. I Was Wrong (4:21)
  3. Everything I Need (3:56)
  4. Henry (5:19)
  5. Soon as I Get Paid (4:38)
  6. A Better Man (5:15)
  7. I Don't Know (4:12)
  8. A Letter to Tracy (4:09)
  9. Slow Down (4:52)
  10. Rainmaker (4:15)
  11. Love in Vain (3:05)
  12. God Trying to Get Your Attention (4:09)
  13. I'm Telling You Now (5:07)
  14. More Than One Way Home * (4:52)
  15. Every Morning * (3:22)
  16. Just Like You * (3:26)
  17. Dangerous Mood [Live from the Plant] * (5:42)
Erg mooi weer, ga m beluisteren....snel !

Bericht verplaatst naar Keb\' Mo\'

avatar van Oldfart
Sorry Herman , maar ik vind het geheel onterecht dat je dit bericht hebt weggehaald: wel even helemaal uitlezen graag!!

Een jaar of wat geleden zag ik op de duitse tv een documentaire over de oorsprong van de blues.
Daarin kwam ook deze Keb' Mo' aan het woord en speelde hij een paar stukken.
Ik was daar zeer van onder de indruk, en besloot zijn naam te onthouden.
Dat lukte natuurlijk weer eens niet, en sinds die tijd vroeg ik me af hoe die man ook alweer heette.
Tot vannacht.
Keb' Mo' dus; misschien kan Erwin uit 1973 ook vertellen of dit het mooiste album is, of iets meer vertellen over de verschillende albums.
Zijn er verschillen, zo ja welke etc.
Dat zou fijn zijn....

Je past je bericht nu wel zo aan dat ie nog betrekking heeft op dit album. Ik zal hem verder laten staan en hoop dat Erwin goede tips voor je hebt!

avatar van Broem
Ben begonnen met een luisteravondje Keb'Mo. Heb aardig wat van zijn cd's. Slow Down was mijn kennismaking destijds en ik viel (zoals velen) voor Rainmaker. Voor mij het bluesnummer waar ik me helemaal in kon vinden. Zoveel jaren later een beetje poppy maar still going strong. Sterk album met mooie verzorgde composities, afwisselend en tot het eind boeiend. Mooie stem.

avatar van Deren Bliksem
Wachtkamer-blues zonder ergens te schuren, duidelijk niet mijn kopje thee.

avatar van Rinus
Erg fijn album. Keb Mo gaat om dit album toch vaak richting Muddy Waters op dit album. Geen probleem, want lekkere nummers en zeer goed uitgevoerd. Prima productie ook.