Ryuichi Sakamoto and Alva Noto - The Revenant (2015)

Japan / Duitsland
Score
Label: Milan

1. The Revenant Main Theme (2:41)
  2. Hawk Punished (2:14)
  3. Carrying Glass (3:07)
  4. First Dream (3:05)
  5. Killing Hawk (3:49)
  6. Discovering River (1:11)
  7. Goodbye to Hawk (3:41)
  8. Discovering Buffalo (2:43)
  9. Hell Ensemble (2:38)
  10. Glass and Buffalo Warrior Travel (1:51)
  11. Arriving at Fort Kiowa (1:21)
  12. Church Dream (2:38)
  13. Powaqa Rescue (5:35)
  14. Imagining Buffalo (2:39)
  15. The Revenant Theme 2 (1:54)
  16. Second Dream (1:13)
  17. Out of Horse (3:57)
  18. Looking for Glass (2:51)
  19. Cat & Mouse (5:42)
  20. The Revenant Main Theme Atmospheric (2:50)
  21. Final Fight (6:35)
  22. The End (2:16)
  23. The Revenant Theme (Alva Noto Remodel) (4:00)
avatar van dynamo d
Ben hier zeer benieuwd naar. Te meer, daar Ryuichi Sakamoto ook ernstig ziek was (of nog is) en hij blijkbaar deze score toch nog heeft kunnen maken. De samenwerking met Alva Noto zorgt ook altijd voor iets magisch.

avatar van ohmusica
Vind deze heel pretttig van toon, vanwege ingetogen (dienstbaar) karakter, past goed in de film omdat het de scenes voor zich laat spreken (zo was mijn ervaring)

avatar van ohmusica
interessant interview met ryuichi sakamoto bij de release van the revenant,
de regiseur Alejandro Iñárittu wilde vooral sound en niet zozeer melodie,

Ryuichi Sakamoto - Morning Becomes Eclectic - KCRW

avatar van thomzi50
Heel interessant stuk, ohmusica: inderdaad, Sakamoto gebruikt nauwelijks melodieën, en heel veel sfeer - en dat werkt bijzonder goed. Wat een onheilspellend, meeslepend geheel, dat nauwelijks handvaten geeft, d.w.z. rustpunten, herkenningspunten, maar me toch vanaf het begin meeneemt.

avatar van Waste Management
Het nummer ''Church Dream'' is prachtig... Moet alleen nog de rest van de soundtrack beluisteren.

avatar van Stalin
Een van de mooist opgenomen films die ik in jaren heb gezien, mede dankzij het uitmuntende camera-werk van Emmanuel Lubezki.
Ook de soundtrack is de moeite waard, ook omdat deze juist iets lijkt toe te voegen ipv alleen maar muziek omdat dat nou eenmaal zo lijkt te horen.

Qua verhaal is er wat mij betreft een hoop onnodig gedoe bij verzonnen.
Dat van zijn zogenaamde zoon en al die scenes met zijn vrouw hadden om mij niet perse gehoeven.
Maar kennelijk een verplichting om in films altijd iets van een liefdesverhaal te stoppen, hoe vergezocht ook.

Maar goed, dat is meer een dicussie voor MovieMeter

avatar van legian
Na het zien van de film eigen meteen de soundtrack opgezocht. Juist omdat dit album iets toevoegt aan de film (zoals Stalin al aangeeft) heeft het album een ongelofelijke kracht in zich. Met de film is et absoluut geen gemakkelijke luisterbeurt, maar dat komt ook omdat ik al die beelden weer voor me zie.

avatar van bennerd
De main theme is hartverscheurend. Bloedmooi. Had tijdens het kijken van de film al het idee dat ik bekend was met die muziek, al dacht ik eerder aan Basinski. Met de beelden van de film is het een prachtige soundtrack, ben benieuwd of het ook in z'n geheel wat op zichzelf staat.

avatar van dynamo d
Toch wat tegenvallend. Andere scores van Ryuichi Sakamoto zijn vele malen mooier. Deze kan me helaas een stuk minder boeien.

avatar van tbouwh
Ambiente sfeer op z'n top. In de film op het hoogtepunt als de boot met het gros van de personages langzaam voortschrijdt over de rivier.

avatar van Cellulord
Waarom word Bryce Dessner niet genoemd?
Misschien niet bekend genoeg? Tja, ik ken hem ook niet. Nog niet zou ik zeggen want ik zie dat het Kronos Quartet een album heeft met composities van hem. Ook op het album Planetarium (2017) met o.a. Nico Muhly en Sufjan Stevens is hij present. Verder heeft ook nog samengewerkt met Philip Glass, Steve Reich. Dus mijn interesse is gewekt.
Maar nu eerst even tijd vinden/maken om deze rustig te beluisteren.

Arbeidsdeskundige
Deze prachtige score is bijzonder dienstbaar aan de film.