Urgehal - Aeons in Sodom (2016)

Noorwegen
Label: Season of Mist

1. Dødsrite (1:16)
  2. The Iron Children (4:40)

met Nocturno Culto

3. Blood of the Legion (4:35)

met M. Shax

4. The Sulphur Black Haze (3:09)

met Hoest

5. Lord of Horns (4:20)

met Mannevond

6. Norwegian Blood and Crystal Lakes (4:01)

met Niklas Kvarforth

7. Thy Daemon Incarnate (5:34)

met Sorath Northgrove

8. Endetid (5:20)

met Nattefrost

9. Psychedelic Evil (6:20)

met Nag

10. Woe (2:36)
  11. Funeral Rites (4:33)

met Bay Cortez

12. Twisted Mass of Burnt Decay (2:22)

met R.M.

avatar van Metalhead99
Urgehal is een wat minder bekende Black Metal band uit de in Noorwegen en omstreken legendarische "Black Metal jaren '90". Tot op heden zijn Urgehal en bekendere genregenoten de grootste muzikale exportproducten van Noorwegen.
De heren brengen weinig vernieuwend werk, maar het klinkt allemaal als een klok en de productie is erg goed. Daarnaast klinkt de zanger (grunter) lekker venijnig. Ze eindigen hun eigen composities met een sfeervol orgelstuk. Daarna volgen nog covers van Sepultura en Autopsy, die beiden naar mijn mening niet enorm veel meer toevoegen.
Gewoon weer sterk materiaal voor de liefhebbers van het genre.