Lydia Lunch - Queen of Siam (1980)

Avant-Garde / Pop
Label: ZE

1. Mechanical Flattery (2:48)
  2. Gloomy Sunday (2:59)
  3. Tied and Twist (2:56)
  4. Spooky (2:42)
  5. Los Banditos (3:09)
  6. Atomic Bongos (2:18)
  7. Lady Scarface (3:11)
  8. A Cruise to the Moon (3:51)
  9. Carnival Fat Man (2:14)
  10. Knives in the Drain (4:00)
  11. Blood of Tin (1:09)
Spooky is een geweldig nummer...

avatar van doornappel
Gloomy Sunday ook (=

avatar van jellorum
Wat een vreemd album dit. Luisterpop met een randje.
Spooky is wel het meest poppy en echt een goed nummer. De rest twijfelt soms tussen catchy en soundscape-achtig gedoe.
Toch is dit de moeite om te luisteren, liefst laat in de avond....

avatar van jellorum
In tegenstelling tot werk met Teenage Jesus & The Jerks of 8 Eyed Spy is dit een plaatje voor borelingen. Dit is nog steeds het beste dat ik al gehoord heb van deze dame.

Hoewel andere projecten ook best te pruimen zijn maar dan meer als je er echt voor in de mood bent want ontoegankelijke muziek is het minste wat je kan zeggen van Lydia Lunch' muzikale projecten.

Ergens las ik een mooie omschrijving voor deze plaat: film-noir muziek, vind ik best passen eigenlijk.

jellorum schreef:

Dat kan kloppen, ene Richard Kern (fotograaf/filmmaker) heeft nogal wat "film noir" projectjes met haar gedaan. Zowel met LL in de hoofdrol als met haar muziek.

Richard Kern ken je mogelijk van de hoesfoto's van Sonic Youth's EVOL en de clip van SY's Death Valley '69.