Greenfield & Cook - Greenfield & Cook (1972)

Label: Polydor

1. Don't Turn Me Loose
  2. To Rob (What I Supposed to Do)
  3. Where
  4. Darling, Darling
  5. Going Home
  6. Baby Don't Cry
  7. Only Lies
  8. All over the World
  9. It's Up to You
  10. It's Up to You (Part Two)
  11. Gone
  12. The End
avatar van heicro
Greenfield and Cook, twee Hagenaars die zich bewegen in de categorie zultpop. Ze brengen supermelodieuze klanken voort in liedjes met matige teksten.
Don't Turn Me Loose was een hit.
Na twee jaar was het afgelopen met hun populariteit. Daarna heb ik nooit meer iets van ze gehoord.

avatar van matthijs
Zult-pop, is dat een soort variatie op de paling-sound? Inderdaad erg melodieus. Op
*Where
*Its up to you pt 2
pakt dat goed uit.
En op
*The End (dat ik al in kortere versie op verzamelLP tegenkwam)
zelfs zeer goed.

Mijn eerste l.p. Later kwijtgeraakt, onlangs nog eens teruggehoord en toch verrassend sterk. Voorlopers van Bolland & Bolland.
Everly Brothers, Simon & Garfunkel van Hollandse kleigrond.

avatar van edje1969
Weer een stukje Neerlans trots. Album heb ik op lp en gelukkig staan een flink aantal ook op hun verzamel-cd. Meeste nummers hebben een Simon & Garfunkelsausje. Als je The End niet kent of wat vergeten bent. Echt even luisteren. Prachtige opbouw en sfeer evenals Baby Don't Cry. Album zonder zwakke nummers en toch draai ik het nooit in haar geheel. Weet mij dan toch niet bij de les te houden. Kom dan op een 4.

avatar van deedee
LP weg gedaan bij start van de punk. Paar aardige nummers, maar over het algemeen te soft. Wel veel beter dan hun concurrenten Bolland & Bolland.

avatar van edje1969
Au! Platen wegdoen..... Zelfs slechte lp's (en later cd's) heb ik nog in mijn verzameling. Is toch deel van verzameling of of of.... dat je nog weet hoe je eraan gekomen bent. Ik heb platen die niet eens op MuMe voorkomen. Dat zegt wat over mijn smaak of de kwaliteit van het album

Ooit klasgenoot geweest van Rink Groeneveld op de HBS (Populierlyceum Den Haag). Toen al een wereld pik en gewonen jongen. Ben hem daarna 'kwijtgeraakt'..