Kevin Gates - Islah (2016)

Label: Bread Winners

1. Not the Only One (4:41)
  2. Really Really (3:52)
  3. 2 Phones (4:00)
  4. Pride (4:05)
  5. La Familia (3:50)
  6. Time for That (3:28)
  7. Thought I Heard (Bread Winners’ Anthem) (3:24)
  8. Hard For (4:07)
  9. Ask for More (3:27)
  10. One Thing (3:19)
  11. The Truth (3:30)
  12. Kno' One (3:34)
  13. Told Me (3:04)
  14. Ain't Too Hard (3:25)
  15. I Love It (3:31)
  16. Jam * (3:34)

met Trey Songz, Ty Dolla $ign en Jamie Foxx

17. Excuse Me * (4:37)
avatar van Silky & Smooth
Matig album. Kevin Gates is niet zozeer een slecht of oninteressante rapper, maar er zijn velen zoals hij die een eigen draai aan deze stijl van rappen hebben gegeven en daardoor meer opvallen. Kevin Gates blijft hierin wat neutraal en saai. Islah is niet vervelend om naar te luisteren, maar daarmee is ook alles wel gezegd.

bennerd
Poeh, ik ga toch wel heel hard op Not the Only One en Really Really (die melancholische ondertoon), op 2 Phones (dat clowneske) en Thought I Heard (die woeste energie).

De rest van de plaat blijft niet zo hard hangen, maar bovenstaande tracks mogen wel een tijd op repeat. En DS2 begon bij mij met hetzelfde gevoel. Wie weet.