The Everly Brothers - Beat & Soul (1965)

Label: Warner Bros.

1. Love Is Strange (2:54)
  2. Money (2:32)
  3. What Am I Living For? (3:06)
  4. Hi Heel Sneakers (3:16)
  5. C.C. Rider (2:12)
  6. Lonely Avenue (2:34)
  7. Man with Money (2:21)
  8. People Get Ready (2:06)
  9. My Babe (2:40)
  10. Walking the Dog (2:40)
  11. I Almost Lost My Mind (2:37)
  12. The Girl Can't Help It (2:09)
avatar van postman
Leuk om een lp te kopen op een beurs (utrecht) die je zelf hebt ingevoerd.
Niet slecht al moet je wel een echte everly fan (of een oude hippie) zijn want de muziek is behoorlijk gedateerd.

postman schreef:
Leuk om een lp te kopen op een beurs (utrecht) die je zelf hebt ingevoerd.

Gedateerd?? De muziek van de Everlys is tijdloos naar mijn mening....

avatar van spinout
Op dit album is een goede backing band te horen, al zal ik niet weten wie er in speelt. Later zou Elvis 3 nummers van dit album opnemen. Hij kan ook de originelen van High Heel Sneakers (Tommy Tucker), My Babe (Little Walter) en See See Rider (Ma Rainey) gekend hebben. Eén van de betere EB's albums.

avatar van heartofsoul
spinout schreef:

James Burton, Glen Campbell, Sonny Curtis, Jim Gordon, Larry Knechtel, Billy Preston, Leon Russell.

avatar van nlkink
Dit album heb ik samen met het album 'Rock & Soul' op één CD, aangevuld met een behoorlijk aantal extra tracks, waarvan een deel nooit eerder uitgebracht. Er worden hoofdzakelijk covers gespeeld, aangevuld met een handjevol originals. Het door Don Everly geschreven 'Man With Money' is nog gecoverd door The Who. Het hele album is fantastisch. Het plezier spat er vanaf. Het rare is dat het volgens hetzelfde concept volgespeelde 'Rock & Soul' me veel minder doet.

avatar van spinout
Het zijn niet de minste die mee spelen. Dat verklaart de kwaliteit.