Buddy Miller - Cayamo Sessions at Sea (2016)

Country
Label: New West

1. After the Fire Is Gone (3:00)

met Lee Ann Womack

2. Love's Gonna Live Here (2:14)

met Kacey Musgraves

3. Sunday Morning Coming Down (4:24)

met Kris Kristofferson

4. Just Someone I Used to Know (2:22)

met Nikki Lane

5. Hickory Wind (4:42)

met Lucinda Williams

6. Wedding Bells (4:45)

met Richard Thompson

7. If Teardrops Were Pennies (2:16)

met Elizabeth Cook

8. Wild Horses (6:20)

met Shawn Colvin

9. Come Early Mornin' (2:23)

met Jill Andrews

10. Take the Hand of Jesus (2:42)

met Doug Seegers

11. Angel from Montgomery (4:47)

met Brandi Carlile & the Lone Bellow

avatar van Supersid
De "vrienden" inschakelen is toch altijd weer een risico. Maar het is een waarheid als een koe: Buddy maakt geen slechte platen... Lekker!

Vento Vivimus
Van je vrienden moet je het hebben ...

kistenkuif
Supersid schreef:
Buddy maakt geen slechte platen... Lekker!

Dat kan ik alleen maar beamen. Daarnaast stimuleert, faciliteert en produceert hij ook nog een illuster rijtje andere roots- en countrymuzikanten in zijn eigen huisstudio. Die man is van onschatbare waarde en toch relatief onbekend. Daar zal mijn reactie niets aan veranderen maar ik wil desondanks iedere liefhebber van dit genre aanraden je een keer in het werk van deze bescheiden vakman te verdiepen. Vergeet dan niet zijn duo-albums met Julie Miller.

avatar van heartofsoul
Een paar maal beluisterd en voorlopig een lichte teleurstelling. Vind de veelheid van artiesten die Miller hier terzijde staan het gevoel van eenheid op dit album verstoren. Er zitten bovendien wat bijdragen bij die mij niet direct aanspreken, zoals bijvoorbeeld die van Lucinda Williams. Haar stem past voor mij op eerste (en tweede) gehoor niet zo erg bij het op zichzelf erg mooie Hickory Wind. Maar misschien zou Gram Parsons het prachtig hebben gevonden en moet ik gewoon nog een paar maal opnieuw luisteren, wat uiteraard geen straf is - daarvoor is Buddy Miller een te goede artiest.

Mijn favorieten op dit album zijn tot nu toe After the Fire Is Gone met Lee Ann Womack (wát een zangeres!) en het werkelijk prachtig door Richard Thompson gezongen Wedding Bells.

avatar van heartofsoul
Na een maand luisteren moet ik mijn mening in positieve richting bijstellen, en vind ik dit toch wel een prima roots en country-album. De begeleidende musici zijn geweldig, en het gevoel van eenheid wordt, zo vind ik nu (maar dat is uiteraard persoonlijk) slechts geweld aangedaan door Lucinda Williams, wier vertolking van Hickory Wind ik maar niet mooi kan vinden, en door Shawn Colvin die voor dit soort muziek een stem heeft van te licht gewicht. Maar verder een prima album.

avatar van Gladius
tja, Buddy Miller, maakt die eigenlijk wel 'mindere' platen? Ik moet ze nog tegenkomen.
Zulke albums (te veel co-producties) missen vaak wel wat eenheid, en bij dit album is dit niet anders. Net zoals Patty Griffin's 'Downtown Church', schiet mij nu te binnen, al zal dat ook aan het hoge gospelgehalte liggen.
Kortom, een leuk tussendoortje, maar kan uiteraard niet tippen aan de reguliere albums.
Sunday Morning Coming Down is en blijft een prachtig nummer. Opvallend dat ik dat nummer pas heb leren kennen na het lezen van Cash' biografie (Hillburn).