MF Grimm - American Hunger (2006)

Label: Day By Day

1. American Hunger (Breakfast) (3:02)
  2. When Faith Is Lost (2:58)
  3. Page Six (3:48)
  4. The Life I Lead (4:20)
  5. Wonderland (2:13)
  6. Code Noir (Revenge of the Masked Avengers) (2:25)
  7. Right There (3:51)
  8. I Rather Be Wrong (5:27)
  9. Watch Out! (3:07)
  10. Yes Or No (3:27)
  11. The Trees (3:24)

met Baron from Red Clay

12. The Path (4:17)

13. Still My Love (3:40)
  14. Steal It (3:31)
  15. My Mentality (2:30)
  16. A Mother's Heart (2:49)
  17. Street General (4:23)
  18. M.I.C. (3:05)

met Monsta Island Czars

19. The Gingerbread Man (3:29)
  20. I Don't Know (4:06)
  21. American Hunger (Lunch) (2:11)
  22. Playground (4:13)
  23. Boing (2:52)

met PMD en MF MEZ

24. It's No Secret (2:58)
  25. I Remember (1:26)

met Kurious, Lord Smog en Bashton the Invizabul Mang

29. Delilah (2:21)
  30. Vultures (3:35)
  31. Everyone (2:44)
  32. Agony (No Jugamos) (2:58)
  33. Master Builders (3:33)
  34. Things I've Said (3:01)

met Baron of Red Clay

35. Broken Glasses (2:46)
  36. Dark Skies (No Jugamos) (3:39)

met Nate Denver en Bashton the Invizabul Mang

37. Teacher (2:44)
  38. Crazy (4:13)

met Block McCloud en MF MEZ

39. Who Rock (3:44)

met Duece Gangsta

40. Fuck You (3:15)
  41. American Hunger (The Last Supper) (1:29)
  42. Children of Abel (3:32)
  43. Give (2:56)
  44. Adam & Eve (3:12)
  45. Lift Me Up (Snakes & Ladders) (5:28)
  46. Heaven Can Wait (2:18)
  47. Children of Cain (3:20)
  48. Revolution (2:04)
  49. Manhattan Murder (2:29)

met MF MEZ

50. Karma (4:08)

met Ill Bill en Block McCloud

51. Government of Deception (3:36)
  52. Brand New (4:25)

53. No One (2:59)
  54. Elevate (4:37)

met Majesty en Infinite Evolution

55. Everything (4:04)

met Block McCloud, Majesty, Mr. Met en Baron from Red Clay

56. The Whole World (2:23)

met Infinite Evol

57. Ten Stories (4:13)
  58. Twin Peaks (4:35)

met MF MEZ en Hasan Salaam

59. Simple Rhyme (3:26)
  60. The Book of Daniel (7:06)

met MF MEZ en Bashton The Invizabul Mang

avatar van psychonaatje
MF Grimm komt met een driedelig album. De drie cd's zijn getiteld "Breakfast", "Luncht" en "The Last Supper" (iedere cd begint met een trackgetiteld "American Hunger" met daarbij als ondertitel de titel van de cd).
Ben er wel benieuwd naar, ik vind het wel bewonderingswaardig dat iemand zo ambitieus durft te zijn. Alleen denk ik toch dat het (veel) teveel is. Als je al kijkt naar dubbelcd's binnen de hip-hop, dan kom je niet echt veel pareltjes tegen.

avatar van Dielie
MF Grimm is zowat een partner van MF Doom, maar in mijn ogen bijlange niet zo interessant, ik denk dat MF Doom beter met zo een stunt naar buiten had gekomen, dat was pas goed geweest

avatar van psychonaatje
Die twee hebben dus ruzie, MF Doom rapte op El Chupa Nibre (op het Dangerdoomalbum): "Once joined a rap click, Midgits Into Crunk", waarmee hij Monsta Island Czars, afgekort M.I.C., (waar MF Grimm ook bijzit) diste. Het laatste nummer op dit album, The Book of Daniel, is dan ook een distrack richting MF Doom.

Ben het wel met je eens dat MF Grimm minder interessant is dan MF Doom.

avatar van Conway Twitty
En wanneer is deze te verwachten?

Harco
Volgens mij is 'ie al uit. Moet 'm zelf nog even checken.

avatar van MJ_DA_MAN
psychonaatje schreef:

Wu-Tang Forever, Life After Death, All Eyez On Me zijn toch wel parels.

avatar van Osiris Apis
Beetje teveel van het goede. Grimm wordt een beetje saai na 3 cd's.
Maar er zitten dope tracks tussen.

avatar van Outlaw88
Voorlopig 4*. Onvermijdelijk een paar missers natuurlijk en aan de productie moet ik af en toe nog erg wennen. Toch denk ik dat American Hunger het vooral moet hebben van Grimm's teksten die op de meeste tracks gewoon goed zijn. Hij kraamt ook niet zomaar want onzin uit en heeft ook wat te vertellen en dat doet hij met complete overtuiging.

Misschien is het ook teveel, maar ik bewonder toch dat hij het gedaan heeft. Ik ga hem zeker nog wat vaker luisteren...

Relax
Ik ben wel trots dat ik dit album heb.

Osiris Apis schreef:
Beetje teveel van het goede. Grimm wordt een beetje saai na 3 cd's.
Maar er zitten dope tracks tussen.

Nee geen goede mening, 3 CD's .. dus als hij bijv. 3 solo CD's dropt (want hij overig letterlijk gedaan heb, min 2 cd's van deze dan ) vind je hem dan nog slecht ?

Pauper
Toch wel apart dat je 3CD's tegelijk released, had van mij niet gehoeven maar toch wel een mooie prestatie

Pauper
psychonaatje schreef:

Ben het wel met je eens dat MF Grimm minder interessant is dan MF Doom.

The Book of Danial is niet echt een disstrack, althans dat is mijn mening, vooral de laatste verse waarin MF Grimm hem vraagt terug te komen...

Wel briljante lyrics: "The Mask took controll of you, like Jim Carey"

Melle K
Relax schreef:
Ik ben wel trots dat ik dit album heb.

Heb gekocht of heb gedownload?

Nu is het 3 Box CD Pack, en alsnog vind ik dit album niet slecht.

Geen goede mening? Je bedoelt dat je het er niet mee eens bent.
Moet deze nog maar een keer gaan beluisteren, vrees dat het iets teveel van het goede gaat worden.

Relax
Gedownload, maar als ik bij een conclusie ben dat het een top album is ga ik bestellen bij Plato.

Melle K
Waarom ben je dan trots dat je het hebt als je het gedownload hebt?

Relax
Omdat het MF Grimm is, maar ik bedoel ermee dat ik trots ben op hem omdat hij een 3 uur lange album heeft gemaakt, dat vind ik nogal wat en dat is langer genieten.

avatar van Osiris Apis
Nu is het 3 Box CD Pack, en alsnog vind ik dit album niet slecht.

Ik vind dit album niet slecht, anders had ik lager dan 3 sterren gewaardeerd. Maar omdat het 3 cd's kunnen niet alle nummers goed zijn, omdat er mindere tracks tussen zitten. En ruim 3 uur Grimm vind ik te lang, het wordt saai.

Wanneer het 1 cd was had ik misschien hoger gewaardeerd (afhankelijk van welke tracks erop staat natuurlijk).

avatar van Conway Twitty
MF Grimm rapt niet over interessante dingen en zijn flow gaat soms vervelen, maar met dat gegeven haalt hij er toch nog wel het maximale uit. Heerlijke beats over het gehele album, erg aangename features. Vind dit beter dan MF Doom. Ben wel bang dat naarmate ik deze vaker hoor, hij meer gaat vervelen maar voorlopig een ruime 4*.

avatar van Conway Twitty
En naar 4.5*, beste hiphop-album van 2006 zonder twijfel, gaat nooit vervelen.

avatar van Chrisseh
Door die drie CD's vind ik het toch wel een hele bulk om aan te beginnen... Ik vind Grimm een geniale man, maar ik vind een 3CD ook wel een beetje overzelfverzekerd. Maarja, hij klinkt tot nu toe wel lekker.

avatar van GarnalenPeller
De beste CD die ik de afgelopen tijd heb geluisterd.
O.K. hij heeft niet echt moeilijke wordplay enzo maar daardoor krijgt hij deste beter zijn point across, en hij is makkelijk te verstaan. Hij maakt tracks die echt wat betekenen i.p.v poëtische shit. Geen wonder dat hij vroeger ghostwriter was.
Betekenisvolle teksten, vette herkenbare samples en geweldig geproduceerd.

En lekker veel ook. 4.5

avatar van Niek

avatar van GarnalenPeller
Tijdje geleden verhoogd naar 5, en op 3 in mijn top 10.
Ik luister er nu al 4 maanden na en het gaat nog niet vervelen. Dat komt niet alleen omdat er zoveel op staat ,maar ook omdat ik er maar één oninteressante track tussen kan vinden, namelijk Yes or No. En er zit wel "poëtische shit" in, Ik had gewoon nog niet alles gehoord.

Dit is voor mij pure hiphop, er zit alles in wat je van een hiphop album zou kunnen willen. Politiek, liefde, brag 'n boast, storytelling, gevoelige tracks en bangers. Het enige puntje kritiek is dat die M.I.C. featurings niet altijd even goed zijn, maar meestal gewoon wel.

Sinds Illmatic en Enter the Wu heb ik nooit meer zo veel naar één album geluisterd als bij dit.

avatar van hiphopisntdead
Niek schreef:

avatar van hiphopisntdead
Eindelijk in z'n totaliteit geluisterd, en voor mij is de duur geen enkel probleem, maar Ik vind alleen dat sommige nummers gewoon geen goede beats hebben. daarom luister ik ongeveer 20 nummers hiervan regelmatig, en de rest laat ik dan maar een beetje, heb hem express ook eerst gedownload, want ik dacht al dat ik niet alles goed zou vinden. ( en ook omdat ik de onmogelijke prijs van fame voor deze cd niet kon betalen )

avatar van Arrie
Osiris Apis schreef:

Dan moet je het niet in één keer achter elkaar luisteren, maar doen alsof het drie verschillende albums zijn.

X-man
Niek schreef:
Hij duurt mij iets te kort...

Dat idee heb ik ook. Kun je snel ff opzetten als je weinig tijd hebt.

Nee, ik ga hier vandeweek eens aan beginnen, kijken of ik het tot het einde trek. MF Grimm vind ik normaal gesproken wel redelijk om naar te luisteren, ben erg benieuwd

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Doing songs with RZA
That's funny shit
I remember you told me
That he bit Tick, Tick...
You said Ghost was whack
You didn't like his style
Two-faced and three-headed
Bitch I pull your file
New food poisoning
You vomit for a while
You started some shit
Now you sitting on a pile

Hehehehe auw .