Lacey Sturm - Life Screams (2016)

Label: Followspot

1. Impossible (3:39)
  2. The Soldier (2:54)
  3. I’m Not Laughing (3:17)
  4. Vanity (1:48)
  5. Rot (3:24)
  6. You’re Not Alone (3:35)
  7. Feels Like Forever (3:14)
  8. Life Screams (3:30)
  9. Faith (3:51)
  10. Roxanne [Live] (5:25)
  11. Run to You (3:38)
avatar van The_CrY
Nooit naar Flyleaf geluisterd, maar solo klinkt Lacey Sturm in ieder geval alleraardigst. Ik verwachtte eigenlijk, met mijn bevooroordeelde kop, een soort tienerrock, welkgeen mijn huisgenoot steevast opzet tijdens de afwas. Gelukkig ben ik dat bespaard gebleven. Er zit zeker wel een soortgelijke vibe in met de wat dramatische zang en de feel good gitaren, maar bij elk nummer is er toch iets dat van de middelmaat doet afwijken, zij het een interessant tokkeltje of een imponerende opbouw. En natuurlijk zijn de teksten niet van het tienerrock-niveau, wat ook een enorme opluchting is. Life Screams vind ik een prettige plaat stevige, moderne rock die enorm lekker wegluistert.

avatar van ProgMetal
The_CrY schreef:
Nooit naar Flyleaf geluisterd

Dan zeker het debuut uit 2005 eens opzetten als je dit album bevalt gaat je dat zeker niet tegenvallen.

Die stem, al meteen verkocht bij haar debuut met Flyleaf. In al die talentenjachten hebben ze het vaak over "tekstbeleving". Daar ontbreek het niet aan bij deze dame. Dat hoor je 100% en dat maakt voor mij "Roxanne" meteen de topper van deze plaat want dat is ook nog eens live. Ik wordt er vast voor afgeschoten, maar door de "beleving" is deze cover zo veel beter dan het origineel. En daarmee doe ik absoluut helemaal niets af aan de rest van de eigen nummers.

Van mij mogen er nog vele volgen van Lacey.

Als er toch een puntje van kritiek moet zijn, teksten van deze dame zijn (meestal) erg heftige kost.