Kool Keith - Sex Style (1997)

Label: Funky Ass

1. Intro (0:27)
  2. Sex Style (3:25)
  3. Don't Crush It (4:20)
  4. Make Up Your Mind (4:49)
  5. Sly We Fly (4:18)
  6. Plastic World (4:13)
  7. Stuck on Pussy Drive (1:17)
  8. Regular Girl (4:15)
  9. The Mack Is Back (4:47)
  10. What's He Like? (0:52)
  11. Still the Best (4:07)
  12. In Your Face (3:56)
  13. Lick My Ass (1:06)
  14. Keep It Real...Represent (3:56)
  15. Little Girls (3:10)
  16. After the Club (0:52)
  17. Lovely Lady (4:01)
  18. Get Off My Elevator / Can I See Your Panties? * (10:20)
Relax
Oh damn ik denk dat ik een nieuwe favoriete rapper heb, dit is echt goed.
4,0, ik dacht dat het een lompe eerste album was van hem maar het klinkt veel beter.

avatar van thomzi50
Hier moet ik maar 'ns achteraan gaan, Kool Keith is altijd wel leuk. - Matthew uitgezonderd

avatar van John Doe
Zeker een lekker album. Heerlijke productie en Kool Keith gebruikt z'n stem weer goed.

avatar van thomzi50
Wat is de titeltrack een geweldig nummer, nu constant op repeat

avatar van thomzi50
Verder een leuke plaat, dikke 3,5*. De erotische tussenstukjes zijn overigens qua geluid een stuk harder dan de rest van het album, een beetje jammerlijk als je ouders in de kamer naast je zitten

J. Dilla Donuts
Volgens mij het beste dat Kool Keith gemaakt heeft, heb deze in het verleden helemaal platgedraaid en nummers als Sex Style, Still the Best & Keep It Real luister ik nog steeds regelmatig. Jammer dat hij na Dr. Octagon een beetje vreemde projecten gemaakt heeft die ik niet echt op prijs kan stellen.

avatar van thomzi50
Geweldig dat hij het op een gegeven moment over "E-40 & C-Bo, and other rappers you don't know" heeft. Weinigen zullen C-Bo daadwerkelijk kennen, wat overigens compleet terecht is, maar aangezien ik een tijd (en nog steeds een beetje) gigantische No Limit verzamelaar was ken ik vrijwel alle namen die Keith opnoemt; en dat zijn er best was, want volgens mij is Kool Keith flink fan van de down en dirty south hiphopscène, en dan met name de No Limit-hoek.

Relax
thomzi50 schreef:
beetje jammerlijk als je ouders in de kamer naast je zitten

Haha ja.

Die vooroordelen altijd.

avatar van P Jay
Ik las ergens dat Kool Keith het geld dat hij van Dreamworks kreeg om een opvolger voor de eerste Dr. Octagon op te nemen allemaal op soupeerde aan strippers en porno en dat daaruit "Sex Style" is voortgekomen. Of dat waar is weet ik niet (het is alleszins supergrappig), maar ik vind dit nog altijd een genietbaar album met als absolute hoogtepunten "Sex Style" en "Plastic World", terwijl de rest allemaal van een constant hoog en pervers niveau blijft, al krijg je zowel qua onderwerpen als producties niet bijster veel variatie te horen.

avatar van WeztSide
Die cover joh xD