Majid Jordan - Majid Jordan (2016)

Canada
R&B
Label: OVO

1. Learn from Each Other (5:46)
  2. Make It Work (3:44)
  3. My Love (4:08)

met Drake

4. Small Talk (4:19)
  5. Pacifico (4:35)
  6. Shake Shake Shake (4:47)
  7. Love Is Always There (4:47)
  8. Warm (3:12)
  9. Something About You (4:21)
  10. Day and Night (5:06)
  11. King City (3:21)
  12. Every Step Every Way (3:34)
avatar van MaksimMilan
Ben hier best benieuwd naar. De singles doen het al zeer goed voor me. Die stem, die mysterieuze productie.

avatar van zlapai
1,5
Pfff, wat een teleurstelling. Zeer verschillend van hun vorige werk. Hun tweede EP vond ik zeer goed, maar dit is erg slapjes.

avatar van Jurrien
Ben een groot fan van de A Place a Like this EP, en nu dan eindelijk het volledige album. Na de eerste luisterbeurt een beetje gemengde gevoelens. Sommige nummers slaan direct aan, maar andere doen me dan weer niks. Ga hem nog een paar een keer draaien. Vind King City (+video) wel een heerlijk nummer.

avatar van Reijersen
Met EP’s Afterhours en A Place Like This is het duo Majid Jordan hun faam al erg vooruit geweest. Dit naar hun zelf vernoemde album is pas hun echte debuutplaat. Als je naam als zolang rond zingt is dat wellicht even wennen. In hokjes stoppen is wel wat lastig met Majid Jordan, maar menigeen schaart hun onder de R&B. Dat doe ik dan ook maar.
Het album dan? Wat ik er van vind? Je leest het hier onder.

Learn From Eacht Other is de openingstrack en meer een dancehit dan een R&B-hit. Die stijlen worden heden ten dage natuurlijk vaker gemengd, ook al door Majid Jordan zelf. Vind het dit keer resulteren in een niet al te boeiend nummer. Dan is Make it Work een stuk aardiger. Nummer is productioneel aanstekelijk en heeft iets lichts en frivools over zich. Dit is de kwaliteit die van Majid Jordan verwachten.
My Love stuitert verder aardig op weg. Ik weet het verder alleen niet zo goed met dit nummer. Ik kan er de vinger niet echt op leggen, maar iets staat me wat tegen in deze song. In Small Talk is dat makkelijker aan te geven, want dat is een slap en zouteloos nummer. Een nummer dat meteen overgaat in… Pacifico en die is al even energieloos. Dit soort songs doen mij toch wel erg weinig.
Shake Shake Shake is, zoals de titel al doet vermoeden, dansbaar. Maar aan de andere kant is het toch ook wel wat eentonig. Als je op zoek bent naar vocale top dan moet je niet bij Majid Jordan zijn. Dat is duidelijk. Maar bij Love is Always There wordt er wel echt heel weinig uit gehaald. Verder heeft dit nummer ook niks extra’s. Daaropvolgend heet een nummer wel Warm, maar echt warm wordt ik er niet van. Het nummer mist pit.
Hitsucces ligt wel op de loer en dan vooral met Something About You. Kan zo de hitlijsten in. Het grootste euvel aan het album is alleen dat het pit en energie mist. Iets wat nog maar eens bevestigd wordt door Day and Night. Dit nummer kan mij ook niet beklijven. King City gaat daarna volledig onopvallend voorbij om dan het album af te sluiten met Every Step Every Way. Een nummer dat wat blikkerig aan doet en ook al niet al boeiend is.

Na met vooral A Place Like This een uitstekende EP gemaakt te hebben valt Majid Jordan mij hier toch wel erg tegen als het gaat om hun eerste LP. Er is vast een markt voor, maar niet één die ik zal bezoeken.

(bron: Opus de Soul)

avatar van Angelo
Fijn album hoor. De algehele sfeer is wellicht wat minder prikkelend dan op de EP van twee jaar geleden te horen is (met uitzondering van “Something About You” en in mindere mate “My Love”), maar de luchtige en lome productie van het merendeel van album klinkt gewoon erg goed en het past ook goed bij dit duo. Met name het dromerige “King City”, “Learn from Each Other” en het zomerse “Pacifico” vallen erg in de smaak bij mij. Over de gehele linie een album met veel replay-value. Tot dusver één van de betere albums van het jaar wat mij betreft (en sowieso een stuk beter dan de nieuwe van Drake).