Mothxr - Centerfold (2016)

Label: Washington Square

1. Impossible (3:11)
  2. Stranger (3:15)
  3. Centerfold (3:27)
  4. Underground (3:10)
  5. Touch (5:37)
  6. Fight the Feeling (3:42)
  7. Easy (4:56)
  8. Victim (4:04)
  9. She Can't Tell (3:22)
  10. Wild Ride (2:52)
  11. I Can See You'll Never Make It Out (4:22)
Ozric Spacefolk
Interessante plaat, denk ik. In elk geval klinkt de single Stranger wel erg lekker.

avatar van E-Clect-Eddy
Op sommige sites aangeduid als Indie Pop en op andere als Synthpop ook worden Soul/R&B invloeden aangehaald maar dat hoor ik niet echt. Het tempo ligt lager dan bij de gemiddelde Synthpop act en eigenlijk ook iets te donker om voor Pop door te gaan. Dat kom je snel uit bij Indie Pop of Alternative Pop/Rock.

Kortom niet echt makkelijk om het te plaatsen. Geeft niet want er zijn meer dan genoeg fans van deze act dat het aanstaande optreden in de Bitterzoet uitverkocht is. Ze hebben dan ook een YouTube hit. Zelf ben ik er nog niet uit. Veel klinkt prima tot goed muzikaal interessant, maar de trage en wat binnensmondse manier van zingen van deze dude bevalt niet echt.

Touch, Strange en She Can't Tell zijn de nummers die positieve opvallen. Verder zijn de synths wel fijn en de computerbas. Ik vermoed dat die drumcomputer ook de oorsprong is van die Soul/R&B invloeden, klinkt namelijk als zo eentje die deze acts in de 80s gebruikten. Tegendraadse afsluiter I Can See You'll Never Make It Out heeft ook wel iets maar is iets te veel spielerei

Ik zou het album vaker moeten horen en misschien dat die dan nog groeit. Hou het nu op 3,5*