Seether - One Cold Night (2006)

Zuid-Afrika

11. Remedy (3:40)
  12. Plastic Man (3:34)
  13. The Gift (4:25)
Holt
Stuk voor stuk geweldige nummers. (Zoals ik dat altijd vind bij Seether) Immortality is een geweldige cover. Verder is Tied My Hands ook echt heel goed.

avatar van candlebox
Doet me heel erg denken aan het unplugged werk van Nirvan en Alice in chains, zeer goed album. Een van de weinige bands die dit soort muziek blijven maken en toch een meerwaarde hebben.

avatar van tormato
heel goed album,is alleen niet verkrijgbaar in nederland,ben wel opzoek naar de fanclub hier in nederland hoop dat die er is.

avatar van zwartexlola
Ja inderdaad,
't melancholische is bij deze band zeker niet overdreven en komt zo ook niet over, 't zijn echte gevoelens hier.

Immortality is een pearl jam cover en dat vind ik ergens jammer omdat het een erg speciaal nummer is. Een cover maken mag maar ga dan a.u.b. niet de tekst lopen aanpassen. Dat vind ik nogal pretentieus. Komt een beetje over alsof men denkt een tekst (van in dit geval Eddie Vedder) te kunnen verbeteren of overtreffen. Ook de muziek is aangepast.

Daarnaast is de stem van de zanger bijna een exacte kope van die van Kurt Cobain. Dat is ook vrij goedkoop. De enige reden dat het een net niet volledige kopie is komt waarschijnlijk doordat de beste man dat laatste beetje niet kon benaderen, anders was het alsnog die 100% kope geweest Luister voor de gein op youtube eens naar het nummer Plastic Man live en akoestisch. Doe je ogen dicht en het is Cobain.

Wel een leuke band maar geen originele band, dat zeer zeker niet.

avatar van Mr. B
Lekker album zeg dit acoustische concert!

CCDevlin schreef:

Eddie vedder heeft zelf bij verschillende optredens de tekst van Rockin' in the free wold ook aangepast.

avatar van Killeraapje
Vandaag weer eens gaan winkelen bij Sounds in Venlo en bij toeval kwam ik deze tegen. Ik ken Seether eigenlijk alleen van hun hits en omdat de zanger het met Amy Lee deed.

Gevoelsmatig dacht ik echter dat dit album me erg goed zou bevallen aangezien ik de unplugged platen van Nirvana, Alice in Chains en Ray Wilson ook erg kan waarderen. En om het even kort te houden deze plaat is gewoon fantastisch. Heb hem nu twee keer geluisterd en heb daar tot op hede zeker geen spijt van. Ga hem de komende weken nog veel draaien. Voorlopig vind ik dit zeker een aanrader.

avatar van yvorbc
Gister hun unplugged show gezien in de Melkweg. Dit keer waren ze maar met 3 man. Wel een prachtige show met mooi geluid.

Na een uur en een kwartier spelen vonden ze het welletjes