Lefties Soul Connection - Hutspot (2006)

Funk
Label: Excelsior

1. Doin' the Thing (1:58)
  2. Bouncing Ball (3:28)
  3. It's Your Thing / Hey Pocky A-Way (2:28)
  4. Peacock Strut (3:51)
  9. Bam Bam (5:02)
  10. Welly Wanging (3:27)
  11. Hutspot (2:23)
avatar van platedraaier
Lekker funky, maar te weinig variatie. Als ik DJ was, zou ik een enkel nummer van de plaat zeker draaien. Voetjes van de vloer en swingen.

avatar van Erikpol
Goed album hoor, eindelijk weer eens een soul album met kwaliteit, en dat van eigen bodem!

Hele fraaie plaat waat de soul en funk anaf druipt.
En meneer platedraaier ga ze eens live zien dat is alles
behalve eentonig.

avatar van Dreten Bukgat
heel sterk album! blijkbaar komt er binnenkort een opvolger...
jolie banane schreef:
ga ze eens live zien dat is alles
behalve eentonig.

kan ik alleen maar beamen. ook de nieuwe nummers die ze tijdens hun set spelen klinken veelbelovend...

tondeman
Tegen het einde aan vond ik toch dat het allemaal wat werd afgeraffeld, een tempo-wisseling hier en daar was misschien niet gek geweest, maar hoe dan ook een zeer puik album! 4*

avatar van BoordAppel
Eens. Erg leuke DJ Shadow cover ook.

Leuke band om live te zien. Ze waren op Koninnach nog te zien in Den Haag.

avatar van waxs
BoordAppel schreef:
Eens. Erg leuke DJ Shadow cover ook.

Jah ook wel aardig gedaan idd.

raffael77
Vette Funk Plaat en dat nog wel uit nederland

avatar van waxs
Ik ben benieuwd hoe de Soundclash met C-Mon & Kyspki heeft uitgepakt. Op State staat een recensie van de avond.

avatar van Reijersen
Funk van de bovenste plank. Erg goed te vergelijken met de legendarische The Meters. Vooral live zijn deze gasten geweldig.
Moeilijk stil te zitten bij deze plaat en het bewijs dat Nederland muzikaal is.

4 sterren.

VB1
Leuke live band inderdaad

avatar van Shelter
vet album maar niet om aan een stuk door te luisteren...te weinig variatie voor dat. Organ Donor inderdaad erg leuk gedaan.

avatar van jeroentjuhh
Keep the funk alive!!!
Een fantastische plaat, het swingt de pan uit.
En dan te bedenken dat ze live nog beter zijn.

Hopelijk komen ze ooit met een live cd/dvd!

avatar van Shelter
Ik vind overigens Bam Bam echt fantastisch het doet me denken aan Breakestra ook een geweldige funk band