Leya - Watch You Don't Take Off (2006)

Label: Rubyworks

1. Let's Pretend (4:14)
  2. Stay (4:29)
  3. In Our Hands (4:29)
  4. On All My Sundays (4:18)
  5. When You Least Expect It (4:41)
  6. Again (4:30)
  7. Moving On (2:43)
  8. Prove (5:24)
  9. The Dream the Money Bought (5:07)
  10. A Certain Understanding (3:58)
  11. All on the Black (6:54)
avatar van titan
titan (crew)
Houdt u ook van bombastische en dramatische muziek, van epische nummers die beginnen met een pianodeuntje of een strijkorkestje en die onder aanvoering van een zanger met een gevoelige en af en toe in de hoogte schietende stem (denk aan Jeff Buckley, James Walsh van Starsailor en Brett Anderson van Suede en The tears) worden opgebouwd tot een onontkoombare en verwoestende gitaarstorm die vervolgens net zo snel weer gaat liggen?

Schaf dan onmiddelijk dit fraaie debuut van Leya aan! Ook warm aanbevolen voor fans van Muse, die waarschijnlijk na het horen van met name The Dream the Money Bought verkocht zullen zijn. 4*.

persoonlijke favoriet van Gary Lightbody van Snow Patrol, zeer gevarieerde plaat, een van de onterecht nog niet ontdekte Britpoppares van 2006.

avatar van Rudedadude
Bij 'The dream the money bought' moest ik inderdaad direct aan Muse denken. Helaas is dat niet helemaal mijn smaak en vind ik het daarom het minste nummer van de cd. Verder wel een heel aantal schitterende nummers op deze cd te vinden, waarvan ik er een aantal nog verder moet ontdekken. In eerste instantie 3,5*.

avatar van Rudedadude
Inmiddels is deze band uit elkaar, helaas...

avatar van trebremmit
Britpop pareltje, jammer dat ze alweer uit elkaar zijn.