Aberfeldy - Do Whatever Turns You On (2006)

Label: Rough Trade

1. If Then (2:48)
  2. Hypnotised (3:10)
  3. There You Go (3:38)
  4. Uptight (4:30)
  5. All True Trendies (3:13)
  6. Poetry (3:28)
  7. 1970's (2:39)
  8. Never Give Up (4:07)
  9. Need You to Know (2:30)
  10. Whatever Turns You On (3:55)
  11. Let Down (2:57)
  12. Turn Me Towards the Light (4:41)
Klaar om op vakantie te gaan? Alles ingepakt? Ook nog aan leuke muziek gedacht? O, je hebt Camera Obscura al in de koffer zitten, ook Belle & Sebastian? Mooi zo, maar vergeet dan ook deze nieuwe van Aberfeldy niet.
Heerlijke zomerse muziek waar je onbezorgd mee op reis kunt.

avatar van Martin Visser
moet ik alweer iets nieuws gaan luisteren. ik word er zo moe van dat ik nodig op vakantie moet

avatar van Rudedadude
Leuke, vrolijke muziek. Heeft soms de neiging wat 'kazig'te klinken (mooie vertaling van het engelse cheesy, toch?) Dat wordt danmede veroorzaakt door de keurig netjes ingezongen vrouwelijke tegenstemmen. 3,5 *

avatar van beastie boy
Ik vind het een hele leuke cd, en luister hem vaak op mijn mp3 speler!
Daarom heb ik hem ook op nummer 1 staan in mijn top 10!
(5,0*)

handsome_devil
Erg fijn inderdaad, zo'n broertje dat de hele dag door If Then zingt.

avatar van heartofsoul
Van deze folkpoprockgroep (laat ik ook eens een woord verzinnen) weet ik eigenlijk niet of ze nog wel bestaan. De laatste post op hun Facebook-pagina is van augustus 2014. Dit album is van 2006 en is -eerlijk is eerlijk- best aardig. Meezingbare liedjes waar je niets tegen kunt hebben, en het lijkt inderdaad in de verte een beetje op Belle and Sebastian (die ook uit Scotland komen). Hoe "leuk" de liedjes op dit album echter ook mogen zijn, het lijkt allemaal wel een beetje op elkaar, en dan gaat op den duur ook de zang van Riley Briggs nog eens vervelen. Maar wel een leuk, zonnig klinkend album dus.
Maar "leuk" is voor mij net niet goed genoeg. .