The Triffids - Stockholm (1990)

Alternatieve titel: The Triffids Live

Australiƫ
Label: Mushroom

1. Property Is Condemned (3:20)
  2. Hell of a Summer (4:35)
  3. Personal Things (3:13)
  4. Raining Pleasure (2:41)
  5. Lonely Stretch (5:24)
  6. Sure the Girl I Love (4:58)
  7. Wide Open Road (4:14)
  8. Keep Your Eyes on the Hole (3:10)
  9. In the Pines (2:24)
  10. Billy (4:16)
  11. I Am a Lonesome Hobo (2:52)
  12. How Could I Help But Love You (4:17)
avatar van johan de witt
Contractuele verplichting voor de band, en tevens hun zwanenzang.
De songs zijn uitstekend, maar het gaat hier niet echt om een live-registratie. De songs zijn opgenomen in de studio tijdens een tournee in Zweden.
Helaas mochten er geen songs opstaan van hun Island-periode.
IWel veel songs van hun beste album Born Sandy Devotional, als ook de beste uitvoering van In The Pines (veel beter dan de versie die op het gelijknamige album staat) en maar liefst 3 covers, die tot de hoogtepunten van dit album behoren.

avatar van dix
dix
Op de dag dat jij dit hebt gepost, lag ie bij mij in de postbus. Via e-bay voor 5 euri. Ik kende de plaat al heel goed, maar vinyl is sinds de laatste verhuizing wat problematisch geworden dus ik ben blij dat ik deze vanavond weer eens kon laten spinnen (CDs draaien niet - die spinnen)

Contractuele verplichting ? Mag zo zijn, maar dat hoor ik er geen seconde aan af. Er wordt met passie gespeeld, en uit ervaring weet ik dat de band ook niet zonder passie kón spelen. Niet alles komt even goed uit de verf, maar Wide Open Road (wat is dat toch een in en in triest nummer), Lonesome Hobo en inderdaad de covernummers vind ik nog steeds onweerstaanbaar goed. Ik heb inmiddels begrepen dat deze plaat meer een live in de studio met vrienden is dan een echte live, maar dat neemt niet weg dat ze duidelijk maken dat het podium hun plek was. Wat is het jammer dat deze band nooit meer live te zien zal zijn.

avatar van frolunda
Geweldig live-album waarop de band met passie en energie imponeert.Of het nu in een studio is opgenomen of niet de versies klinken vaak beter dan op hun reguliere albums.Vooral Wide open road en Hell of a summer maken op mij een grote indruk.Superieure pop op dit helaas laatste Triffids album.