Lazuli - Nos Âmes Saoules (2016)

Frankrijk
Uitgebracht in eigen beheer

1. Le Temps Est a la Rage (7:00)
  2. Le Lierre (5:54)
  3. Vita Est Circus (5:23)
  4. (Fanfare Lente) (1:01)
  5. Chaussures a Nos Pieds (5:55)
  6. Le Mar du Passe (4:17)
  7. (Le Labour D'un Surin) (1:19)
  8. Les Sutures (6:08)
  9. Nos Âmes Saoules (5:12)
  10. (Un Oeil Jete par la Fenetre) (2:04)
avatar van Bonk
Ik was erg blij toen ik hoorde dat deze band in het voorprogramma zou staan van Fish, bij zijn Farewell to Childhood tour, want ik was wel erg benieuwd of ze in staat waren om hun toch erg goede muziek ook live goed voor het voetlicht te brengen. Helaas kwam er een kink (of eigenlijk breuk) in de kabel, waardoor de tour van Fish verplaatst moest worden en dat kon niet voor het tourschema van Lazuli. Helaas zal het live aanschouwen dus nog wat langer op zich moeten laten wachten.

Ik was van plan dit album aan te schaffen bij het concert, maar nu maar bij de band zelf besteld. Ik was al aardig onder de indruk van de twee voorgaande albums. Maar ze worden nog steeds wat beter. Die ontwikkeling zit er niet in dat ze ineens hele andere muziek maken, want ze borduren voort op de muziekstijl van het vorige album. Maar de melodieën zitten nog net wat beter in elkaar, de muziek ligt nog net wat beter in het gehoor, de dynamiek en afwisseling is nog net wat groter en de verrassingen ook. Hoewel het wellicht nog wat meer luisterbeurten nodig heeft om tot volledige wasdom te komen en alle subtiliteiten ook goed te horen, durf ik al wel aan dat dit een prachtig album geworden is! Hun beste tot dusver en ze komen nu al uit op 4,5 *. Echt een aanrader dit album!

avatar van Svendra
Of dit uitstijgt boven de sublieme voorganger weet ik nog niet. Maar wat zou het. Dit gaat in elk geval een van de betere progalbums van 2016 worden.

@Bonk Voor mij was Lazuli de winnaar van het sterk geprogrammeerde Progdreams 2015. De nummers klonken top! En de sympathieke Fransen hadden er veel zin in.

avatar van Papartis
Woensdag 7 december in de Boerderij Live te aanschouwen.
Kom je deze kant op Sander?

avatar van koosknook
Mooie beoordelingen voor dit album. Mij doet het niet veel. Ik vind het weinig opwindend allemaal; gitaarsolo's zijn niet aan mij besteed en soms gewoonweg saai. De zang is ook niet echt mijn ding. Het beste, wat mij betreft, wat deze band te bieden heeft is de drummer. Soms stuwende, soms powerfull, prima dus.