The Joy Formidable - Hitch (2016)

Label: C'Mon Lets Drift

1. A Second in White (3:56)
  2. Radio of Lips (6:23)
  3. The Last Thing on My Mind (6:20)
  4. Liana (5:42)
  5. The Brook (5:50)
  6. It's Started (5:06)
  7. The Gift (3:20)
  8. Running Hands with the Night (6:56)
  9. Fog (Black Windows) (4:45)
  10. Underneath the Petal (5:45)
  11. Blowing Fire (4:22)
  12. Don't Let Me Know (7:37)
  13. The Last Thing on My Mind [Radio Edit] * (3:55)
totale tijdsduur: 1:06:02 (1:09:57)
avatar van Metalhead99
Een nieuwe van TJF! 2016 lijkt een mooi jaar te gaan worden wat muziek releases betreft. Ik zie dat ik op beide voorgaande albums nog niet gestemd heb terwijl ik beide albums toch al meerdere keren beluisterd heb. Binnenkort nog maar eens beluisteren dan 'ter voorbereiding' op deze.

avatar van snarf349
Ik las ergens dat dit een vlak, oninteressant album is geworden. Waarschijnlijk weer zo een muziek journalist die nog net de moeite heeft genomen om dit album 1 keer te draaien.
Welnu; ik vind het een prima album die met iedere draaibeurt steeds beter wordt. Formidable!

avatar van Aladdin
Kan het Pitchfork zijn? De volstrekt niet serieus te nemen site als het om andere muziek gaat die anders is dan folky indie, electronic of hiphop.
Vind de plaat iets te lang, daar kan ik wel in meegaan (wat de PF review betreft), maar klinkt vooralsnog prima. Deze gaat vaker gedraaid worden.

avatar van coldwarkids
De eerste twee albums heb ik al sinds het begin in het bezit. Vind de tweede toch wat minder maar dit album stijgt weer snel naar het oude niveau. Een keer live mogen zien als voorprogramma van Bloc Party.

avatar van Metalhead99
Tot nu toe enkel nog maar hun single "The Last Thing on My Mind" beluisterd en dat smaakt naar meer. Binnenkort maar eens op zoek naar dit album.

Ge-wel-dig album. Vond het eerst matig, na een paar luisterbeurten is ie gegroeid en klinkt hij beter dan z'n voorganger !

avatar van Metalhead99
T.o.v. het debuut zijn de heren en dame inderdaad wat softer gaan spelen. Dit past echter wel bij ze en de Post-Rock invloeden gaan er bij mij ook wel in. Vooral in het stuk waar de bassist de vocals overneemt is dit opvallend.
Geen eindejaarslijstmateriaal voor mij, maar nog steeds wel een goed album.