The Dandy Warhols - Distortland (2016)

Label: Dine Alone

1. Search Party (3:42)
  2. Semper Fidelis (3:24)
  3. Pope Reverend Jim (3:46)
  4. Catcher in the Rye (3:02)
  5. Styggo (4:18)
  6. Give (2:56)
  7. You Are Killing Me (3:41)
  8. All the Girls in London (2:44)
  9. Doves (4:14)
  10. The Grow Up Song (1:39)
avatar van Pinsnider
Na de werkelijk geweldige singles We Used to Be Friends en You Were the Last High echt volledig uit het oor verloren. Toch maar eens luisteren wat ze er tegenwoordig van bakken. Hoe bevielen de vorige platen??

avatar van E-Clect-Eddy
Heb nooit zo heel veel geluisterd naar TDW maar de single Catcher in the Rye is er eentje die mijn interesse voor dit album wekken samen met Styggo, terwijl You Are Killing Me juist iets minder boeit.

Ponty Mython
Teleurstellend, zeker als opvolger van This Machine uit 2012. Een paar goede songs, zoals Semper Fidelis, Catcher in the Rye, Give en You Are Killing Me, maar het album verzuipt in middelmatigheid. Ik las in een interview dat de Dandy's liever feesten dan nummers schrijven en dat is op dit album goed te horen. Er staat niets op wat we nog niet eerder - en beter - hebben gehoord van deze band. Helaas pindakaas.

avatar van E-Clect-Eddy
Genoeg om van te genieten, als ik het aanhoor bij de eerste beluistering.

avatar van E-Clect-Eddy
De eerste helft van het album bevalt me prima, het is eigenlijk vooral de afsluiter die de rest omlaag haalt en het voorlaatste nummer is ook al niet favoriet.

Ik heb verder geen enkel ander album van de Dandys volledig geluisterd dus heb weinig vergelijkingsmateriaal. Behalve het geweldige Catcher In The Ryezijn Pope Reverend Jim en STYGGO ook erg lekker. Meer dan 14x a 20x luisteren verwacht ik niet van dit album, maar toch overweeg ik om hier 4* aan te geven.

Dim
Goed luisterbaar plaatje, maar geen hoogvliegers erop. Nou ja, Semper Fidelis en Catcher in the rye zijn wel iets beter dan de rest.