Stream of Passion featuring Ayreon - Live in the Real World (2006)

Nederland / Mexico / Zweden
Label: Inside Out

1. Intro (1:28)
  2. Spellbound (4:17)
  3. Passion (5:40)
  4. Waracle (6:16)
  5. Wherever You Are (5:33)
  6. Computer Eyes (6:18)
  7. Calliopeia (5:21)
  8. Valley of the Queens (4:18)
  9. Haunted (4:58)
  10. The Charm of the Seer (3:11)
  11. Deceiver / Songs of the Ocean (6:11)
  12. Day One: Vigil (2:02)
  13. Day Three: Pain (5:57)
  14. Nostalgia (3:44)
  15. Out in the Real World (6:31)
  16. The Castle Hall (6:28)
  17. Into the Black Hole (8:32)
  18. When the Levee Breaks (6:07)
  19. Day Eleven: Love (6:18)
avatar van Fianosther
Overbodige live release met Stream of Passion die Stream of Passion en Ayreon nummers spelen. Leuk is dat bij de Ayreon nummers af en toe Damien Wilson om de hoek komt kijken. Alles is knap ingespeeld en redelijk opgenomen, het publiek is enthousiast. Zoals ik al zei overbodig, maar wel leuk om een keer te horen dat ze naast de studiorelease ook live zeker hun mannetje staan. krappe 3* voor de liedjes + uitvoering. De liedjes zitten natuurlijk knap in elkaar hoewel het allemaal toch niet echt origineel klinkt en soms komt het allemaal een beetje cheesy over.

avatar van c-moon
Fianosther schreef:
Overbodige live release met Stream of Passion die Stream of Passion en Ayreon nummers spelen. Leuk is dat bij de Ayreon nummers af en toe Damien Wilson om de hoek komt kijken. Alles is knap ingespeeld en redelijk opgenomen, het publiek is enthousiast. Zoals ik al zei overbodig, maar wel leuk om een keer te horen dat ze naast de studiorelease ook live zeker hun mannetje staan. krappe 3* voor de liedjes + uitvoering puur omdat ik de band niet tussen de 2,5* stemmen gun.

Waarom je het hen "niet gunt" is mij een groot raadsel, maar dit is inderdaad een prima live-regristratie!!!!

Ik had het geluk dergelijk live-optreden bij te kunnen wonen, ook daar was Damian Wilson erbij, zowel als support act als later op de SOP set. En dat maakte het feest natuurlijk alleen maar groter.... die live show toen was echt enorm goed. De knappe nummers van "Embrace The Storm" werden zo goed als allemaal gebracht, inderdaad gecombineerd met Ayreon-werk....

avatar van Fianosther
ik heb er alweer een edit overheen gegooid . maar ik heb het zowiezo nietzo op live releases.

avatar van vigil
Fianosther schreef:
Overbodige live release met Stream of Passion die Stream of Passion en Ayreon nummers spelen. .

Ik snap niet waarom dit overbodig zou zijn?? Als je het nu over Iron Maiden, Mostly Autumn of Fish had die na elke studioplaat een live plaat uitbrengt. Dus voor de Stream Of Passion fans is dit dan toch het enige waarop ze hun helden live kunnen horen. dus overbodig lijkt mij het sowieso niet

avatar van Fianosther
Ik vind live releases al heel snel overbodig. Een live plaat is pas echt interresant voor mij als het echt heel anders wordt uitgevoerd als op de cd. Sleepy Buildings van The Gathering is een goed voorbeeld van een neit overbodige live plaat.

avatar van Meara
Ik vind m niet super, ik vind de heer lucassen maar een arrogante kwal op het podium en vond het super irritant dat er steeds nummers van Ayreon voorbij kwamen.

avatar van Ayreonfreak
Meara schreef:

Het laatste wat Arjen Lucassen is, is wel een arrogante kwal...
Beetje vreemd, maar wel.... Hij maakt geweldige muziek, en wordt enorm ondergewaardeerd. Hij wordt in 'de scene' wel gewaardeerd, maar in Nederland en op de commerciele radiostations negeren ze hem gewoon. Nee, wij worden opgevoed in Nederland met nietszeggende beuk muziek of achterlijke achterbuurt volkszang.

avatar van beruk
Dit is nou eenmaal geen muziek voor de massa, wees blij. Doorbreken is meestal niet gunstig voor ontwikkeling van muziek.

avatar van Sinner
Onlangs in huis gehaald en het blijft een erg leuke plaat/dvd. Dit met name dankzij de Aryeon songs die live gebracht worden. Zo vaak krijg je Waracle, Charm Of The Seer (geweldig!) of Computer Eyes tenslotte niet te horen. (hadden ze er nu nog Merlin's Will tegen aan geflikkerd was ik helemaal tevreden). Dus ook al had de band nog maar één studio cd in huis ten tijde van release blijft dit toch nog best een speciaal/uniek document. (net zoals de Star One Live cd/dvd). Leuk uitgevoerd, sympathieke muzikanten en best wel sfeervol. (en Damian Wilson blijft een klassebak). 4.