Bent Van Looy - Pyjama Days (2016)

Belgiƫ
Label: Sony

1. 30 Days Without Sun (5:26)
  2. High and Dry (4:05)
  3. Downtown Train (3:38)
  4. Wind Is Blowing (3:49)
  5. 1000 Deaths (2:56)
  6. One Way Dialogue (2:58)
  7. Pyjama Days (2:54)
  8. Sink or Swim (3:45)
  9. My Escape (3:39)
  10. Mr. Fletcher's Song (3:14)
  11. Today and Forever (3:44)
  12. Little Star (4:13)
Ik beluister 'm nu op de Luisterpaal. Erg mooie composities, waarbij ik erg moet denken aan de eind jaren 70 albums van Jay Ferguson. Aangezien ik daarvan een groot fan ben, is dit een zeer aangename ontdekking. De prominente rol van de piano valt op, evenals subtiele synthesizergeluiden. Melodieën springen alle kanten op, maar toch is een duidelijke balans te horen en klinkt elk lied al zeer vertrouwd.

België mag zeer fier zijn.

buizen
Dit kunnen waarschijnlijk alleen Belgen. Wat een hoes.. Barrevoets met een bos rozen in de hand en in pyjama de weg oversteken.. op weg naar ... Mooi, heel romantisch.
Album gaan we luisteren, ben wel benieuwd naar die piano-invloed.

avatar van MRDammann
Een mooi album om even bij te ontspannen. Niet heel bijzonder, maar dat hoeft ook niet altijd. Ik hou er wel van. De single My Escape is het hoogtepunt van het album. Ligt lekker in het gehoor, de zon gaat er gelijk door schijnen!

avatar van Zwaagje
Lekker relaxed plaatje zo op het eerste gehoor. Stem volgt.