Suzanne Jarvie - One Take Only (2015)

Canada
Country / Folk
Label: Continental

1. You Shall Not Pass (5:20)
  2. Believing (3:20)
  3. Senor (3:46)
  4. Hills of Home (4:19)
  5. Sweet Carolina (4:14)
  6. Shadow of the Sultan (4:24)
avatar van nlkink
Deze EP, of misschien zelfs mini-album, werd me zeer recent in de handen gedrukt door een van de medewerkers van mijn plaatselijke muziekwinkel als 'huiswerk'. Suzanne Jarvie komt nl. op 17 mei a.s. een Instore doen en ik moest toch weten wat me te wachten staat. Ik zat eigenlijk niet te wachten op de zoveelste singer-songwriter en stelde het beluisteren keer op keer uit. Maar vanochtend kon ik er niet langer omheen en ik moet eerlijk toegeven dat ik zeer aangenaam ben verrast. Zes sober uitgevoerde liedjes. Een mooie stem. De begeleiding is veelal akoestische gitaar, af en toe aangevuld met piano en ik meen af en toe een echt orgel te horen. In het laatste liedje een prachtige vioolpartij. Een mannelijke tweede stem in een liedje, in een paar andere liedjes vrouwelijke achtergrondzangeressen. Dit is een Instore waar ik me op verheug. Vrijdag 17 mei om 19:00 uur in de CD Afdeling van Warenhuis Vanderveen in Assen.

avatar van nlkink
Heb de tracklist van beide albums doorgenomen en moet constateren dat dit schijfje op You Shall Not Pass na geen doublures bevat. Bij mijn lokale muziekwinkel krijg je 'm gratis erbij als je haar album(s) aanschaft heb ik me laten vertellen.

nlkink...Kan je haar album uit 2014 Spiral Road sterk aanraden, een plaat die ik 5 jaar na verschijnen nog steeds koester en op gepaste tijden voorbij laat komen.

avatar van nlkink
Ga ik komende vrijdag aanschaffen zodat ze 'm meteen kan signeren.