The Pipettes - We Are The Pipettes (2006)

Label: Memphis

1. We Are the Pipettes (2:48)
  2. Pull Shapes (2:58)
  3. Why Did You Stay? (1:43)
  4. Dirty Mind (2:43)
  5. It Hurts to See You Dance So Well (1:53)
  6. Judy (2:47)
  7. A Winter's Sky (3:04)
  8. Your Kisses Are Wasted on Me (2:12)
  9. Tell Me What You Want (2:33)
  10. Because It's Not Love (But It's Still a Feeling) (2:37)
  11. Sex (2:39)
  12. One Night Stand (1:41)
  13. ABC (2:07)
  14. I Love You (1:37)
  15. Really That Bad * (2:04)
  16. Dance and Boogie * (2:11)
  17. Baby, Just Be Yourself * (3:00)
Leuk plaatje. Met deze meidengroep beland je weer in de jaren 60. Hier wordt je lekker vrolijk van!

Mojo Pin
Een pipette gebruik je toch soms voor proefjes bij een vak als biologie of zie ik dat nou verkeerd?

tondeman
Je hebt helemaal gelijk. Ik denk ook dat ik zo'n pipet liever met enige kracht in mn oog duw dan dit album uit te luisteren.

Mojo Pin
Vullen met water en vervolgens op anderen leegspuiten, dat gaf altijd zo'n Super Soaker oldskool gevoel.

avatar van Sammy
Of met bier, dat gaf altijd zo'n 'studentikoos' gevoel!

avatar van Pinsnider
...Ik werk dagelijks met pipetten en alleen al daarom ben ik met een flinke dosis scepsis deze plaat gaan luisteren (zo noem je je band toch niet!! Zeker niet als je de jaren '50 wilt doen herleven...). En verder dan: "Mwâh, aardig" kwam ik ook niet na een volle luisterbeurt. Ik ga wel weer door met mijn echte pipetten en leg deze dames bij het biologisch afval...

avatar van twin
Pitchfork kijk Hier

Een tijdje geleden pm-de L_T_B me met de mededeling dat ik eens naar de Pipettes moest gaan luisteren.
Dat schoof ik even vooruit, maar zie daar, ik heb zijn advies opgevolgd en werd geconfronteerd met vrolijke jaren '60-meiden-pop.
Vrolijkheid alom. Enige nadeel is een klein beetje dat ik niet weet in welke mate ik het nu serieus moet nemen.
Ondanks dat een lekker plaatje maar doseer met mate.

Wat een gezever over de bandnaam, beoordeel liever op content.

Ben niet zo'n fan van dit groepje, de jaren 60 zijn een beetje OVER-vertegenwoordigd in hun muziek. Liedjes blijven ook totaal niet hangen.

the pipettes! ik vind ze zeker wel leuk!! heb ze tijdens koninginnedag op het london calling podium van paradiso gezien en dat was toch echt wel heeel erggg chillen met deze meiden! ben daarna gelijk gaan zoeken op internet en ze gevonden! tis gewoon een leuke vrolijke cd, niet al te moeilijk om naar te luisteren, gewoon leuk!!

avatar van Janhero
Huppelmuziek. Niet voor mij. Deze tijd hebben we gehad. Proberen orgineel ouderwets te zijn. Helaas mislukt.

avatar van LittleBox
tondeman schreef:

0,5
Wat ben ik blij dat er nog zoiets als downloaden bestaat.

Je zal voor deze cd toch 15 eurotjes moeten betalen zeg,
dat zijn er 15 teveel!!!.

Als ik een cd heb waar 10 tracks opstaan, ben ik al blij als er 6 te pruimen zijn.

Dit zijn 14 tracks waarvan er geen één ook maar de moeite van het uitluisteren waard is.

Geen deuntje of wat dan ook dat maar een beetje in je hoofd blijft hangen.

Dus, gewoon dubbel niks, snel vergeten en deleten!!!.

'k heb nog een goed idee waar ze die "pipet" in kunnen steken, maar daar laat ik me verder niet over uit.

Géén *.

(of het moet zijn om die "pipet" in te steken!)

avatar van Marki_san
korte liedjes

nijme255@adsl
Van teveel marsepein krijg je vanzelf een keer kiespijn.
Het is even leuk maar verveelt al gauw.
Dan heb je het gehad en hoopt op een ander kunstje.
Wat evenwel niet komt.

avatar van oruiz
leuke, opgewekte, korte liedjes, met af en toe grappige lyrics. Ik kreeg hier eigenlijk wel een glimlach van op mijn gezicht

avatar van swoon
Pull Shapes is geweldig! Wat heb ik spijt dat ik het wanneer het op de luisterpaal was, niet heb geluisterd!

Ik ken de cd niet volledig en ik kan me wel voorstellen dat het nogal op elkaar lijkt en begint te vervelen, maar de eerste 2 liedjes vind ik niettemin geweldig.
Het zijn gewoon leuke liedjes om naar te luisteren en meer niet. lekker poppy, maar dat is net het leuke.
De mensen die hier niets aan vinden kan ik begrijpen, maar dat ze zichzelf (en de groep) toch maar niet al te serieus nemen.

avatar van japieee
Wat raar dat The Pipettes totaal niet aanslaan in Nederland. Ik heb zelf het album viavia ontdekt en ben er eigenlijk best wel weg van. Staat op dit moment op #10 in mijn Top 10. Stiekem ook een beetje om The Pipettes te steunen (eerst stond daar Led Zeppelin IV en eerlijk is eerlijk, dat is een beter album).

Ik vind het zelf een supergoede CD, die je met een knipoogje moet luisteren. Misschien even doorbijten en niet bang zijn dat het fout is, want dat maakt het zo leuk. Het zit goed in elkaar en nummers als ' Pull Shapes', 'Your Kisses Are Wasted On Me' en 'Because It's Not Love (But It's Still A Feeling)' zijn zo sterk dat ze zelfs tussen al het indie rock geweld uitblinken. Leuke, goede, sterke CD. Ben er ook zeker bij wanneer ze op 10 oktober Rotterdam aandoen. 4.5 sterren.

De grappigheid gaat er soms wel een beetje over. Ook het meisje-zijn wordt overdreven geëxploiteerd, maar ja op zich is het wel leuk. Pull shapes kan ik zeer goed verdragen Your kisses are wasted on me vind ik dan weer zo overdreven meisjes-achtig, maar ik voel me zo bitter als ik dat zeg. Ik wacht nog even om een score uit te brengen...

avatar van Mjoesik
Geen supermooie ballades, of keigoeie dansbare nummers maar gewoon leuke popdeuntjes! Spijtig dat de liedjes allemaal zo kort duren maar dat neemt niet weg dat het een tof album is!

avatar van Justinx
Zeer leuke dames overigens, ik zag ze gister bij de Laatste Show. De muziek vind ik dan weer minder...

ik begrijp de scepsis... Het is niet echt een plaat om helemaal uit te luisteren. Maar ga eens naar een concert van ze en je bent helemaal verkocht

avatar van japieee
Ik was na het (fantastische!) concert in Rotown, Rotterdam ze heel even een beetje vergeten - The Pipettes. Maar tijdens het shuffelen kwam "Dirty Mind" voorbij en echt, wat een nummer zeg.

Deze CD zit superb in elkaar. De girl-pop-group act is tot in de puntjes uitgevoerd en verzorgd, vrijwel alle nummers van deze CD zijn bijna perfect in uitvoering en compositie. Veel te fout voor de hardrock en metalfans, misschien iets alternatief voor fanatieke Spice Girls aanhanger. Maar de verantwoorde indie liefhebbers van MusicMeter zouden dit toch echt een kans moeten geven.

Misschien even laten groeien, want zelfs de meest doorleefde, norse, muziekfan kan een energie van 'Your Kisses Are Wasted On Me' of een refrein van 'Pull Shapes' niet weerstaan.

avatar van Tekh
ja geen wereld plaat maar is wel appart

avatar van Jeanneman
Er staan een hoop hele leuke liedjes op. En deze plaat kun je altijd en overal op zetten. Glimlach gegarandeerd. Staan helaas wel wat vervelende nummers op (ABC is echt een draak van een nummer), daarom geef ik 'maar' 3,5 sterren. Maar het neigt toch altijd naar een 4. Ben bang dat de eerstvolgende keer dat ik de CD weer opzet, ik tot de conclusie moet komen dat 3,5 echt te laag is.

Woutt
Dit was dus echt zo'n typisch hype-bandje.

avatar van beruk
Ik vind het wel melig, net als van die gummie snoepjes, erg lekker maar je wordt er snel misselijk van. Heb ik ook met deze dames.

avatar van Nickstbo
Zonder verwachting gekocht maar HEERLIJK

R_A_M_O_N_E_S
Niet echt geweldig maar gewoon een leuk plaatje.
Op mijn cd zit trouwens nog een Track 15

avatar van Tekh
Na een aantal jaren weer eens uit de kast gepakt en vond mijn waardering toch wat te laag en verhoog het tot 4*