Simin Tander - Where Water Travels Home (2014)

Duitsland
Jazz
Label: Jazzhaus

1. Yau Tar de Grewan (5:29)
  2. Above the Ground (5:17)
  3. Behind the Curtain (3:44)
  4. Where Would I Fly to If I Could (7:55)
  5. Little Song (2:46)
  6. Far (3:22)
  7. De Kor Arman (4:55)
  8. Larsha Nengrahar Ta (4:18)
  9. Dark Woods (4:14)
  10. Our Silent Storm (4:32)
  11. Water (1:30)
  12. La Chanson des Vieux Amants (3:44)
  13. Traveling On (5:16)
avatar van Broem
Oor viel op deze jongedame bij het luisteren naar Tord Gustavsen / Simin Tander / Jarle Vespestad - What Was Said (2016) Belangstelling was meer dan gewekt. Dit soloalbum van Simin mag er ook zijn. Boeiende en op de een of andere manier prikkelende nummers die bezieling en 'weltschmerz' laten horen. Tickets voor 14 mei a.s. Voor een optreden in de LantarenVenster in Rotterdam zijn binnen. Het album met Tord Gustavsen is inmiddels een topper bij mijn luistervrienden. Talentvolle mevrouw deze Duits - Afghaanse Simin Tander.

Deze plaat is van betoverende schoonheid. Wereld plaat.