Ferry Corsten - L.E.F. (2006)

Dance

met Guru

14. Cubikated (5:02)
  15. FreeFalling (5:30)
  16. I Love You * (5:44)
totale tijdsduur: 1:10:13 (1:15:57)
avatar van KampF
Hele lekkere zomerplaat. Al een paar keer gedraaid en nog niet verveeld geraakt. Down on love mijn favoriet! 4*

Hier heb ik ook veel goeds over gehoord. Fire (dat eigenlijk gewoon een bewerking is van Duran Duran's All She Wants Is) vond ik in ieder geval wel een fijn nummer. Door de vocalen van Le Bon heeft het net dat beetje extra ten opzichte van Beatfreakz-achtige stamptrance.

Het is toch Duran Duran's 'Serious' die gesampled is? L.E.F. is 1 van mijn favo albums nu. Al heel wat spins telt deze cd bij mij. Favo liedjes zijn: 'L.E.F.', 'Watch Out' & 'FreeFalling'.

avatar van jordybeukeboom
Ben benieuwd. Wel een afgrijselijke cover...

Ja, Serious inderdaad.

avatar van HiLL
Ja de cover was gister op Dance Valley te zien, heel groot!
Daar stond het wel gaaf, terwijl het niet bijzonder mooi is nee.

avatar van eddy_lives
toppertje, overal gezien beter als zijn vorige album... 4*

avatar van Migo
Albums van trance dj's / producers zijn 95% van de keren huilen met de pet op.. Teveel pretenties, teveel verschillende stijlen waarbij geen enkele goed uit de verf komt of simpelweg te saai materiaal om een heel album te kunnen boeien.
Ferry Corsten is echter een van de weinigen die zijn sound laat evolueren, nieuwe paden inslaat zonder meteen zo ver te gaan dat hij verdwaalt en een eigen koers vaart.
Na de haast verplicht aanwezige intro die op dergelijke albums te vinden is, is Are you ready het opwarmertje voor een partij heerlijke platen.
Fire mag wel als bekend worden verondersteld. L.E.F. is een 'typische' FC productie met catchy melodie, electro-achtige beats en een stem die door de vocoder is gehaald. Eveneens noemenswaardig is Galaxia, een echte 2006-remake van een trance klassieker die ik vroeger al veel beluisterde en dankzij deze bewerking weer een paar jaar mee kan. Watch Out is evenals het eerder genoemde L.E.F. een catchy plaat met alle ingredienten.

Een rustpunt als Freefalling op het eind is wat mij betreft overbodig.. Laat hij het maar gewoon bij de knallende dance-producties houden; daar is hij het beste in.

avatar van AzurixXx
Ik vind het altijd een beetje twijfelachtig als een DJ een eigen plaat uitbrengt. Een mixplaat gaat nog, maar alleen maar een plaat met je eigen songs vind ik toch bij een DJ niet horen! Hou het maar gewoon bij de singles Ferry, want dat doe je weer prima met "Beautiful"!

Wat een heerlijke plaat is dit!! Bij toeval "Into the dark" gehoord en meteen cd gekocht. Tot mij verbazing zitten er meer plaatjes als Possession". Lekker dance nummers in combinatie met deuntjes die je vroeger op de Amiga ook nog wel eens hoorde.... En toch klinkt het lekker en vult het elkaar goed aan. Ben nieuwsgierig naar zijn andere werk!