Lush - Blind Spot (2016)

Label: Edamame

1. Out of Control (4:22)
  2. Lost Boy (3:18)
  3. Burnham Beeches (3:07)
  4. Rosebud (3:58)
avatar van davevr
Gisteren de pre-order ontvangen met de post en een hele avond kunnen wegdromen met de dames van Lush. Nu ben ik een sucker als het gaat om dromerige melodieën, gitaren en vrouwenstemmen, en is Spooky al 1 van mijn all time favorites, toch had ik mijn twijfels bij deze comeback. 4 nummers staan er op deze ep (10" vinyl in mijn geval, gatefold sleeve, 4 postcards en autographed voor de vinylfreaks) maar het lijkt alsof ze nooit zijn weggeweest. Goeie nieuwe nummers, de stemmen zijn hetzelfde, de mastering vind ik beter (helderder), verder : kopen die zwik of gaat dat zien live!

avatar van E-Clect-Eddy
Heel fijn om weer iets van deze band te horen, is deze EP niet speciaal voor Record Store Day (16 april 2016, zaterdag aanstaande) uitgebracht?

avatar van davevr
E-Clect-Eddy schreef:

Zou best kunnen, in de UK komt voor RSD de Origamiboxset uit. Dat zijn al de LP's van Lush + wat artwork. De officiele releasedate van Blind Spot is vandaag dus een dagje vroeger.

avatar van E-Clect-Eddy
Binnenkort maar eens een Lush dag houden en al hun albums eens luisteren.

Maar voorlopig even happy met One Way Glass van Innerspace Orchestra minder shoegaze en meer indie pop maar past wel lekker hier bij.

avatar van E-Clect-Eddy
Weer een halfje erbij, het is gewoon erg lekker.

Van mij mogen ze met een heel album komen met meer van dit.

avatar van Strangeways
Dat gaat helaas niet meer gebeuren, ze zijn er nu echt mee gestopt. Ik gooi hem ook een halfje omhoog, al was het maar omwille van Out of Control, een van de allermooiste nummers die ze hebben gemaakt. Lost Boy vind ik hier de iets zwakkere broeder. Rosebud is sterk, zeker de laatste anderhalve minuut, en Burnham Beeches is fantastisch. Zoals davevr al schreef, Miki en Emma klinken nog hetzelfde als 20/25 jaar geleden. Maar het prijsnummer is absoluut Out of Control. Ik voel me altijd zo gelukkig als ik hier naar luister. Wat hadden ze ons nog kunnen geven als Chris niet... Dat maakt het bitterzoet. Maar wat een prachtige laatste EP, leve Lush!