Liefde voor Muziek 2016 (2016)

Belgiƫ
Label: Universal

1. Johannes Genard - Honeybee (3:55)
  2. Dana Winner - Een Zee Vol Dromen (3:43)
  3. Belle Perez - Fuera de Mi Piel (3:19)
  4. Paul Michiels - Love You Like I Do (3:40)
  5. Ian Thomas - Too Good to Be True (3:26)
  6. Sioen - Like That French Song (3:04)
  7. Eva De Roovere - Johnny, Mary, Tommy and the Sun (3:41)
  8. Paul Michiels - Slow Down (3:53)
  9. Belle Perez - The World Is Gonna End Tonight (2:33)
  10. Ian Thomas - Envelop Me (4:02)
  11. Dana Winner - Weer Verder Gaan (4:50)
  12. Sioen - Downtown (3:41)
  13. Eva De Roovere - Zeg Me (3:18)
  14. Johannes Genard - Changes (3:59)
  15. Belle Perez - De Jager (3:02)
  16. Ian Thomas - Females (2:46)
  17. Paul Michiels - Anoniem (3:38)
  18. Eva De Roovere - Ver Weg van Eden (3:01)
  19. Sioen - Walking on Air (4:31)
  20. Johannes Genard - Hope for This Land (3:59)
  21. Dana Winner - One Moment in Time (5:08)
avatar van goldendream
Hoe de mooie titel 'Liefde voor muziek' (leve Raymond van het Groenewoud) goedkoop klinkt door VTM . Dit triestige programma, waarin artiesten elkaars nummers zingen, is zo typisch VTM. Als je er 10 minuten van gezien hebt, is het duidelijk. In het contract staat ontegensprekelijk dat de deelnemers allen moeten wenen, wenen en nog eens wenen. Onder hun stoel liggen kilo's en kilo's ajuinen. Dit is VTM, dus negeren, maar iets ontgoochelt me: wat doet de klassevolle Eva De Roovere in zo'n sentimenteel gedoe? In 2012 zag ik haar live (de enige keer) tijdens de tournee 'Mijn huis'. Ik heb nog altijd spijt dat ik de Nekkanacht met Kadril centraal en dus ook Eva aan me liet voorbijgaan. Op een oude videoband koester ik de beelden van Eva tijdens de Nekkanacht met Herman van Veen en Boudewijn De Groot. En dan nu dit! Eva, meiske, je hebt zoveel talent, dit hoeft niet.

avatar van goldendream
De drie nummers van Eva de Roovere zijn meteen het beste van dit triestige laat-ons-een-potje-janken-project van VTM'eke. Ze slaagt erin de nummers vele malen beter te maken dan het origineel, wat natuurlijk niet moeilijk is. Toch had ze hier beter nooit aan deelgenomen. Het doet me denken aan Simple Minds op The Night of the Proms. Help, dat hoefde toch niet.