Benjamin Francis Leftwich - After the Rain (2016)

Folk
Label: Dirty Hit

1. Tilikum (4:46)
  2. Some Other Arms (3:30)
  3. She Will Sing (3:44)
  9. Day by Day (3:03)
  10. Immortal (3:06)
  11. Mayflies (4:12)
  12. Frozen Moor (5:13)
  13. Just as I Was Waking Up (1:35)
avatar van Metalhead99
Hij mocht een gedeelte van "Tilikum" bij DWDD spelen vanavond. Hij was mee als gast van Dotan. Ik hoop voor hem dat dit hem wat bekender maakt bij een groter publiek.

avatar van robert1963
Prachtig nieuwe album van Benjamin Francis Leftwich met veel melancholische nummers waarin hij de dood van zijn vader in 2013 bezingt. Qua sfeer doet dit album me ook regelmatig denken aan Carrie & Lowell van Sufjan Stevens.

avatar van Melodic Fool
Een fucking mooi album, veel diverser intens dan het al vrij goede debuut. Je moet er wel voor in een bui zijn denk ik

avatar van Jumpjet
Mooie muziek, jammer van die zang die het allemaal wel erg soft en lievig maakt.

avatar van MVW
MVW
Er zitten mooie momenten in deze plaat maar het zit voor mij qua zang telkens tegen het kitscherige aan en soms er overheen (net iets te lief zoals hierboven al benoemd). Het gecreëerde zanggeluid komt door de gebruikte 'techniek' (for lack of a better word) enigszins kunstmatig over. Dit doet me soms denken aan Angus (van Julia) en daar is op zich niks mis mee. Door elk nummer op deze manier in te zingen ontstaat er echter wel een gebrek aan variatie. Het gitaarwerk en overige instrumentatie haalt het geheel weer wat naar boven waardoor ik op een krappe voldoende uitkom.

Leuk, maar geen blijvertje: 3*

avatar van Metalhead99
Jammer dat deze minder aandacht en stemmen krijgt dan zijn debuut.
Hij heeft namelijk wel zijn best gedaan om er iets meer diversiteit in te krijgen.
Mijn favoriete nummer van dit album is "Mayflies", maar er staan eigenlijk alleen maar goede nummers op. De teksten zitten vol melancholie en de muzikale begeleiding is prachtig en passend bij Francis' stem.
Ik zou hier dagen achtereen naar kunnen luisteren, maar smaken verschillen natuurlijk.