White Lung - Paradise (2016)

Canada
Punk / Rock
Label: Domino

1. Dead Weight (2:29)
  2. Narcoleptic (3:18)
  3. Below (3:37)
  4. Kiss Me When I Bleed (2:52)
  5. Demented (2:18)
  6. Sister (3:24)
  7. Hungry (2:55)
  8. I Beg You (3:02)
  9. Vegas (2:18)
  10. Paradise (2:11)
avatar van Matthijs72
Hungry en Kiss Me When I Bleed zijn al uit. Pittige maar melodieuze punk. Mooie bak herrie.

Het album is te beluisteren via de 3voor12-Luisterpaal: Paradise

Erg benieuwd naar, Hungry vond ik een sterke single.

avatar van itchy
Erg veel zin in, na het erg sterke Sorry en Deep Fantasy. Helaas klinken de singles wel érg glad.

avatar van Ataloona
Stuk milder geworden inderdaad, doch erg lekker weer hoor! Die dame heeft een ontzettend fijn stemgeluid en de rest backt haar al beukend up. Op de voorgaande platen was het eerder andersom. Minder dan de voorgangers (vooral Sorry vind ik bijzonder goed) al zullen ze met deze plaat wel een groter publiek bereiken, zoals de voorganger ook al weer ietsje rustiger was dan Sorry. Doet de pret vooralsnog voor mij niet echt drukken.

Ze klinken nu - trouwens - behoorlijk als Metric in betere tijden, of dat kan aan mij liggen.

avatar van Don Cappuccino
Een stuk melodieuzer, maar wel met dezelfde bite als de vorige plaat. Wat ik jammer blijf vinden bij White Lung zijn de extreem simplistische drumpartijen die niks toevoegen aan het ronduit meesterlijke gitaarwerk. Kenneth William rijgt furieus akkoordenwerk aan elkaar met heerlijk nerveuze loopjes en shoegazeachtige golven op een hoog tempo, hij maakt deze plaat. Hungry vind ik een erg lekkere afwisseling op deze plaat, dat zou van mij meer mogen. De volledige cleane vocalen gaan richting het eind ook ietwat vervelen. Ondanks deze opmerkingen ga ik deze toch veel draaien, want dit luistert ontzettend lekker weg!

Don Cappuccino schreef:

Luistertip: soortgelijke band met twee hele creatieve gitaristen én goede drummert!

itchy schreef:

De naam komt me vaag bekend voor, maar nog nooit iets van gehoord. Bedankt voor de tip!

avatar van coldwarkids
Zojuist een stuk gehoord als nieuwe muziek bij Pinguin Radio. Gelijk opgezocht en kwam op White Lung uit. Fantastisch dat 'Below'

Verbaas me toch nog een beetje dat een aantal users die fan zijn ( ) dit heel goed vinden. Bombastische, glad geproduceerde rock met zelfs poppy randjes.Het genre punk kan hier wel weg hè. Vooral de vocalen klinken soms nergens naar en die gitaren vind ik ook maar plastic...jammer dit. Soms zit er dan wel een hook in die ik leuk vind. Ok, we wachten even met stemmen, maar hoger dan 3* zie ik dit niet snel komen.

Edit: misschien moet ik dit dan maar beoordelen als poprock album en kan ik er zo van genieten, maar dat is even een omschakeling die ik nu nog niet kan maken...

ThirdEyedCitizen schreef:

Misschien Sorry eens proberen.... die is ruiger.

Ken ik, ben al bekend met de band sinds It's the Evil. Bij Deep Fantasy hadden ze nog genoeg energie om weg te komen met een iets gladdere insteek, maar hier zijn ze het echt kwijt naar mijn mening. Stuk meer dowtempo, plastic gitaren en veel effect op de vocalen. Kan er niet aan wennen.

avatar van rolandobabel
ze gaan er vol voor, vol tempo rock, niet te vermijden, overweldigend, al moet je er wel voor in de bui zijn, want ze komen dichtbij te overweldigend.

avatar van coldwarkids
De nieuwe The Joy Formidable!

avatar van E-Clect-Eddy
Narcoleptic en Kiss Me When I Bleed vind ik de leukste nummers, nog eens luisteren.

Dim
De stem is het sterkste wapen, die verveelt geen moment. De muziek is lekker, maar een stuk minder gevarieerd, dus de korte albumlengte is geen probleem; sterker nog: liever af en toe een los plaatje dan het hele album in één keer.

avatar van popstranger
Stevige, compacte punkrock. De zang is hier inderdaad de grootste troef maar het ontbreekt op dit album ook niet aan goede songs die heerlijk net niet uit de bocht vliegen zoals; Dead Weight, Narcoleptic, Below, Kiss Me When I Bleed, Hungry en I Beg You zijn allemaal ideaal om mee te kwelen of de luchtgitaar boven te halen.

avatar van coldwarkids
Heerlijk deze! Was hun een beetje vergeten. Lekker om deze weer eens op te zetten.