Brian Eno - The Ship (2016)

Electronic
Label: Warp

1. The Ship (21:19)
  2. Fickle Sun (I) (18:03)
  3. Fickle Sun (II) the Hour Is Thin (2:50)
  4. Fickle Sun (III) I'm Set Free (5:18)
  5. Away * (6:54)
ohmusica
the ship vind ik alvast erg mooi en sfeervol, benieuwd naar het hele album

ohmusica
zeer geslaagd album van eno (aan creativiteit nog geen gebrek), verschillende nummers maar zeer smaakvol, grijpt meer naar ouder werk, en I'm set free waar ken ik dat van?

avatar van Rudi S
ohmusica schreef:
, en I'm set free waar ken ik dat van?

3e Velvet Underground album, Eno blijft heel dicht bij het origineel, maar mooi gedaan.

edit, oh die heb jij net als ik op 1 staan

ohmusica
Ja Rudi S ! Sinds kort heb ik weer eens een top 10 gemaakt en heb ik deze op 1 gezet. Helaas kunnen er maar 10 in een top 10 en doe ik ander werk tekort. Horses staat er bij mij ook vaak in.

beaster1256
Prachtalbum van Eno , zeer rustgevend ...

beaster1256
Begrijp effe de link met velvet niet ...

Wat een heerlijke plaat; een muzikale beleving die je meevoert. na Ambient 4 vind ik dit zijn beste album. Een soundscape van de eerste orde. Ik vraag me altijd af hoe geniaal je moet zijn om zoiets te kunnen bedenken. Dat iemand van in de 60 iets kan maken wat buiten alle gebaande paden gaat. Verfrissend.

kistenkuif
andrecesar schreef:

Als fan bevooroordeeld: naar mijn bescheiden mening de beste geluidskunstenaar van zijn generatie.

avatar van Rudi S
beaster1256 schreef:
Begrijp effe de link met velvet niet ...

Het 4e nummer is een VU nummer (cover) vh 3e Velvet album.

kistenkuif
Ook op dit album neemt Eno mij mee op een moeilijk te beschrijven maar erg mooie reis. Intrigerend werkstuk. Geen verstilde ambient maar twee lange kleurrijke composities, daarna een korte voordracht en de VU-cover als waardige afsluiter.

avatar van Leeds
Ik moet eerlijk toegeven dat ik genoten heb van deze plaat. De titeltrack bevalt me verrassend goed. Heel rustgevend en ik ben blij dat ik deze plaat gewoon voor rond deze periode bewaard heb. Heel rustgevend allemaal. I'm Set Free is een leuke cover en toch wel een ode aan Lou. Het schip vaart uit. Heel rustgevend allemaal, al moet ik het nog tien keer zeggen. Een mooi werk opnieuw van Eno.