Eric Vloeimans' Fugimundi - Summersault (2006)

Jazz
Label: Challenge

1. Morimond (5:42)
  2. Summersault (5:21)
  3. Saya Terkesan (6:55)
  4. Haitu (6:17)
  5. Desberato (5:04)
  6. Bobski (3:16)
  7. FF Dimme Cowboy (5:07)
  8. Cockburn (4:29)
  9. Chorizo (4:08)
  10. Mon Petit Prince (8:08)
kistenkuif
Nederlands lekkerste trompettist en helemaal geen reacties .....beetje schaamteloos. Te moeilijk voor de meute? Of gewoon geen goesting in jazz/geïmproviseerd. Jullie missen wat...

Stijn_Slayer
Te dure cd's vooral.

avatar van The Scientist
Te gelikt eigenlijk, erg leuk om hem live aan de gang te zien, maar op plaat doet het me, met een enkele uitzondering, wat weinig.

kistenkuif
Stijn_Slayer schreef:
Te dure cd's vooral.

De oplages zijn relatief klein. Vandaar. Maar je hebt wel gelijk.

avatar van wkasdo
Dit is het album waarmee ik Vloeimans leerde kennen. Daarna vrijwel alles van hem gekocht. En inderdaad, over het algemeen duur, al kan je soms geluk hebben met een leuk prijsje. Tip: hij heeft een soort "verzamelaar", 5-cd box, genaamd v-flow. Heel redelijke prijs, en geeft een goed overzicht van zijn werk.

Summersault is overigens wel een van de meest mellow albums van master Vloeimans.

Stijn_Slayer
Ik heb inderdaad al eens gedacht over de aankoop van die set (Volkskrant verkocht 'm, geloof ik). Het lijkt me dat ik dan ook wel genoeg Vloeimans heb, ben geen die-hard.

kuifenco
Jaja, ook in onze delta achter de duinen wordt erg mooie jazz gemaakt. Wat zeg ik, buiten ons moeras is de waardering voor Hollandse jazz groter dan hier. Geloof me maar want ik spreek uit enige ervaring . Voor iets meer informatie over dit mooie rustige subtiele album verwijs ik naar de toegevoegde links.

CD: Eric Vloeimans/ Fugimundi, Summersault | Music | The Guardian - theguardian.com

Draai om je oren - Interview Eric Vloeimans - draaiomjeoren.com