Jeffrey Foucault - Ghost Repeater (2006)

Roots / Folk
Label: Signature

1. Ghost Repeater (5:11)
  2. Americans in Corduroys (4:50)
  3. I Dream an Old Lover (4:14)
  4. One for Sorrow (3:52)
  5. Train to Jackson (4:18)
  6. One Part Love (4:08)
  7. Wild Waste and Welter (5:12)
  8. City Flower (3:38)
  9. Tall Grass in Old Virginny (3:27)
  10. Mesa, Arizona (5:05)
  11. Appeline (3:47)
Waar zijn de andere cd's van deze fantastische singer/songwriter.

Binnenkort te zien in Nederland en België samen met Caroline Herring en Slaid Cleaves onder de gezamelijke noemer Americana Treasures.

Hier is meer info:

Gaat dat zien!

Je hebt gelijk, Peerke, dit is fantastich mooi!
Hier krijg ik echt een brok van in mijn keel. Goeie stem, sterke muziek en ook nog eens zinnige teksten. Wat wil je nog meer? Nog meer muziek van Jeffrey Foucault!!

Wat een superalbum is dit, zeg!
Gave stem, goede teksten en lekkere melodieën. Heerlijke luistermuziek. WAUW!!!

avatar van Shangri-la
Ik ontdek dit nu net maar het klinkt geweldig zeg.

Inderdaad een mooie 'Americana' plaat. Ongevaarlijk, maar wel lekker in het gehoor liggend. 4,5*

avatar van heicro
Wat een ontdekking, deze man is van het niveau Townes van Zandt.

Deze cd bevat melancholische rustieke folk met countryaccentjes, die vaak pas na meerdere beluisteringen hun geheimen en details prijsgeven.

Ghost Repeater is van ongemeen hoogstaande songschrijverij. Een potentiële genreklassieker.

JoeD.Barrelman
heicro schreef:
Wat een ontdekking, deze man is van het niveau Townes van Zandt.

Niveau Townes van Zandt?
Zoals Tim Krabt Bé zegt: Ongevaarlijk...
Dat is Townes niet; die heeft me leren janken.

avatar van heicro

Niveau Townes van Zandt?
Zoals Tim Krabt Bé zegt: Ongevaarlijk...
Dat is Townes niet; die heeft me leren janken.

Deze cd kwam ongeveer gelijktijdig uit met gevestigde orde als Bruce Springsteen en Tom Waits, maar is veel beter.

......en hij kan mij wel degelijk ontroeren.

avatar van Protonos
Klinkt erg mooi dit. fijn gitaarspel verpakt in mooie liedjes.
Tel daarbij op dat de zang van de heer Foucault zeer goed genoemd kan worden, en je komt tot de conclusie dat dit gewoon een buitengewoon fijne plaat is.

Hij komt in mei geloof ik in Eindhoven, misschien ben ik wel present!

Jeffrey Fouaoult komt uit de staat Wisconsin, één van die staten in Amerika, waar je op zich weinig van hoort, maar dat het 'echte' Amerika bevat. De 'locals' (de midden- en erbeidersklasse) vindt dat de American Spirit hier te vinden is en houdt de economie draaiende. De onderbuik van Amerika is hier zonder meer aanwezig en Wisconsin heeft nogal wat twijfelachtige artiesten voortgebracht. Maar ook een Lloyd France Wright en Jeffrey Foucault die kwalitatief uit een ander vaatje tappen. Jefrrey groeide op met de platen van John Prine en Townes van Zandt, geen verkeerde keus. Dit is het derde album van deze singer-songwriter geproduceerd door Bo Ramsey (bekend van Lucinda Williams). Hij speelt ook gitaar en verder zingt Jefrrey's vrouw de folkzangeres Kris Delmhorst ook zo nu en dan een partijtje mee.
Al met al krijg je uitstekende americana voorgeschoteld. Ghost repeater zijn radiostations die continu een lijst met nummers afspelen die zo veilig zijn als het maar kan. Dit gaat daar geheel tegen in. Jeffrey staat bekend om zijn geweldige teksten, maar muzikaal is het ook top. De stem van Jeffrey is een mooie tenor zonder enig nicotine spoor. De songs hebben bijna allemaal wel een melancholische inslag, folk, country soms wat bluesachtig (Kelly Joe Phelps achtig). Ik weet niet in hoeverre dit aanslaat bij het publiek in Wisconsin, die misschien wat meer traditioneels verwachten en waarderen.Maar als je houdt van uitstekende americana met intelligente teksten met inhoud ben je bij deze singer-songwriter aan het goede adres. Dit is de essentie van hoogstaande americana.