Amphetamin - A Flood of Strange Sensations (2016)

Frankrijk
Uitgebracht in eigen beheer

1. Devotion (4:33)
  2. The Threshold (4:18)
  3. Once Upon a Tree (5:34)
  4. Stranger on an Island (4:57)
  5. Endless Nights (4:54)
  6. The Haunted One (7:39)
  7. Neverland (4:49)
  8. Favourite Doll (4:56)
  9. Thoughts in the Water (5:59)
  10. Ghostly Place (4:42)
  11. Different Colours of Tears (7:25)
avatar van Alicia
Ik kom van de nèt nog in 2018 verschenen A Forest of Rainbows en dat laatste album van Sebastian vind ik een grote stap voorwaarts ten opzichte van dit album. Dit alles heeft - en feitelijk alleen maar - te maken met de aparte zangstijl, want muzikaal verschilt het niet echt zoveel met A Forest of Rainbows. De composities zijn mooi, de muzikale omlijsting is mooi, dus een prima album derhalve. Echter de zanger gaat mij op A Flood of Strange Sensations net iets teveel over op zo'n dramatisch aangezette falsetstem. Beetje jammer. Maar ik zet het album toch nog niet gelijk helemaal weg, want als de zang binnen het voor mij acceptabele bereik blijft is het goed te doen.