Bas - Too High to Riot (2016)

Label: Dreamville

1. Too High to Riot (2:42)
  2. Methylone (2:42)
  3. Dopamine (3:36)

met Cozz

4. Housewives (3:30)
  5. Miles and Miles (1:39)
  6. Live For (2:42)
  7. Clouds Never Get Old (3:08)
  8. Matches (3:44)

met The Hics

9. Night Job (3:14)

met J. Cole

10. Ricochet (3:16)

met The Hics

11. Penthouse (4:01)
  12. Black Owned Business (2:41)
avatar van Silky & Smooth
Het gaat misschien wat ver om Bas een J. Cole-kloon te noemen, maar toch is dat steeds hetgeen dat in mij opkomt. Een mindere kloon welteverstaan, want hij wordt er compleet uitgerapt door Cole (die ook niet bepaald zijn best lijkt te doen). Aardig plaatje, daarmee is alles gezegd.

avatar van DopeLemon
Ik vind het toch wel een erg lekker album, heeft even nodig om te landen. Goede sfeer, zeker bij Matches, Ricochet en Penthouse. Hip-hop die zeker niet voor iedereen is weggelegd, maar ik geniet er iniedergeval van!

avatar van mh040
Beetje een flauwe versie van J Cole. Bas heeft geen distinctief stemgeluid en de producties zitten prima in elkaar, maar zonder uitschieters. De sfeer is erg laid-back, maar het neigt af en toe naar loom. Het is allemaal zeker niet slecht, maar ik hoor liever hiphop met wat meer pit en meer smaak. Dit is me iets te naturel.