Cobalt - Slow Forever (2016)

Label: Profound Lore

1. Hunt the Buffalo (8:48)
  2. Animal Law (2:07)
  3. Ruiner (6:32)
  4. Beast Whip (9:13)
  5. King Rust (11:14)
  6. Breath (2:25)
  7. Cold Breaker (6:44)
  8. Elephant Graveyard (7:51)
  9. Final Will (11:16)
  10. Iconoclast (2:30)
  11. Slow Forever (9:35)
  12. Siege (5:38)
avatar van trebremmit
Beast Whip en Final Will zijn al te beluisteren op Bandcamp

Klinkt wel goed.

avatar van Henri-S
Het album ’Slow Forever’ maakt zijn streaming debuut met instemming van de band hier op
Pitchfork.

Henri-S is me voor.
En lekker dat het klinkt

Absoluut!

avatar van Don Cappuccino
Wat een beest van een plaat is dit! Cobalt kwam dit jaar pas bij mij in het vizier na het horen van de track Beast Whip en toen heb ik gelijk Gin opgezocht en dat vond ik een fantastische plaat. Deze bevalt me ook ontzettend goed. Dit gezelschap is niet in een metalsubgenre te zetten. Er zit blackmetal in, maar ook (post)punk, post-metal, folk en zelfs beukende hardcoregrooves en wat progressieve trekjes, vermengd op een manier die onmiskenbaar Cobalt is, en dat is toch heel knap anno 2016: een herkenbare sound creëren die afwijkt van de rest, zonder daarbij extreem experimenteel te worden. Slow Forever heeft namelijk diepe wortels in de metalgrondbeginselen: doeltreffende riffs en donderend drumwerk met Charlie Fell die als een waanzinnige zijn teksten over de ijzersterke muziek van Erik Wunder blaft en daarmee een fantastische opvolger voor Phil McSorley blijkt.

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen... geweldig! Wat een plaat. Hunt the Buffalo is mijn favo nummer, luister ik nu al weken elke dag

avatar van trebremmit
Al met al duurt deze echt veel te lang, staan een aantal erg goede nummers op zoals Slow Forever en Final Will, maar de rest ben ik dan al weer lang vergeten, ene oor in..