Wayne Shorter Quartet - Beyond the Sound Barrier (2005)

Jazz
Label: Verve

1. Smilin' Through (11:52)
  2. As Far as the Eye Can See (6:27)
  3. On Wings of Song (4:35)
  4. Tinker Bell (1:59)
  5. Joy Ryder (11:19)
  6. Over Shadow Hill Way (12:33)
  7. Adventures Aboard the Golden Mean (6:03)
  8. Beyond the Sound Barrier (6:31)
  9. Zero Gravity (6:24)
avatar van Mssr Renard
Zelfde line-up als Footprints - Live, die gek genoeg onder Wayne's naam is verschenen en deze onder de naam van kwartet: Shorter/Blade/Patitucci/Perez. Wederom een liveplaat, ditmaal de periode 2002-2004 en released in 2005.

Eigenlijk is dat gewoon de vaste band van Shorter sinds 2000, want ook de studioplaten sindsdien zijn met dit kwartet opgenomen. Een goede band (piano, contrabas, piano, saxofoon), en de fusion lijkt wel helemaal losgelaten.

Ik zal mij de komende tijd wat meer verdiepen in post-2000 Wayne Shorter, want deze plaat is gewoonweg fabuleus.