Crying Boys Cafe - Cafe (2016)

Rock / Pop
Label: Final 500

1. I Was a Singer (3:14)
  2. The Road (2:29)
  3. Be So (2:56)
  4. Stay Awake (3:41)
  5. Dada (2:46)
  6. Hamilton (3:47)
Een veelbelovende band uit Rotterdam. Ik zag ze voor het eerst live tijdens de allereerste PopUp 010 en ik was verkocht. Nu is er op Final 500 Records de tweede EP verschenen na REVERE. Er is wel een soort connectie tussen die twee ontstaan. Stephen Ellis, de zanger van REVERE, trad ook op tijdens de eerste editie en was zelf ook aardig onder de indruk van Crying Boys Cafe. Een jaar later zong zanger Jasper Hupkens zelfs een nummertje mee tijdens een instore van REVERE, georganiseerd door user reptile71.

Jasper heb ik ook bij Winterdagen een gastrol zien vervullen en zo zie je bandleden overal wel weer opduiken. Het is wel echt zijn project en wat voor eentje!

Spannende, broeierige nummers op deze debuut EP, Cafe genaamd. Op kant A staan drie nummers die we al eerder online konden beluisteren waaronder het bijna gospelachtige I Was a Singer en het schitterende The Road.
Op kant B drie nummers speciaal voor deze bijzondere release opgenomen.

Paul Simon en Talking Heads maar dan met net even meer soul en een scheut gospel en vooral heel veel eigenheid. Want dat is wat ik van Cryin Boys Cafe vind: heel eigen, heel authentiek en vooral heel erg genietbaar!

Ik ben helemaal klaar voor een volwaardig debuut: kom maar op!

avatar van philtuper
Stonden vorig jaar al op het 25/26/27/28 augustus - Zomerparkfeest 2016 in Venlo (aanrader voor iedere zichzelf respecterende muziekliefhebber én gratis!) en het klinkt ronduit prachtig! Zeer benieuwd naar hun eerste volwaardige plaat!

En die lag vanmiddag in de brievenbus.

deric raven schreef:
En die lag vanmiddag in de brievenbus.

Oh ja, jij krijgt toch eerder via het label? Ik moet nog even tot dit weekend wachten.. Aantal nummers van het debuut staan ook op deze EP zag ik.

Samen met Halfway Station op dit moment behorend tot mijn favoriete bands van eigen bodem.

Mooi album, hoor.
Alleen aan de afronding van de nummers had meer aandacht aan besteed mogen worden.
Grappig om hier te lezen dat aERo en Reptile 71 de band al eerder dan Excelsior ontdekt heeft.
Doet mij wat aan Solo denken, maar ook Martin Gore, Elbow, Morrisey en zelfs Radiohead hoor ik er wat in terug.

deric raven schreef:

Sterker: de zanger herkent ons ook. Maakt het net even wat leuker. Hij trad zoals eerder vermeld ook op met Revere tijdens de instore die reptile71 twee jaar geleden heeft gehouden.
Tijdens het optreden op Bevrijdingsfestival afgelopen mei in Rotterdam was het ook gelijk even zwaaien vanaf het podium. Jasper is een leuke gast met een mooie stem en het is een goede performer.

Nu dat ene bandje ermee stopt, voor deze maar eens wat meer promo doen

avatar van E-Clect-Eddy
Promo, promo? Deezer heeft deze niet en ook Spotify niet, alleen 2 singles.

Laat in de middag het album binnen gekregen, verwacht deze ook nog wel binnenkort op de Luisterpaal.

E-Clect-Eddy schreef:
Promo, promo? Deezer heeft deze niet en ook Spotify niet, alleen 2 singles.

Bedoel je deze EP? Daar heb ik in mijn eerste post wat info over gegeven (en ze zijn nog te koop hoor)