The Brand New Heavies - Get Used to It (2006)

Funk / Jazz
Label: Delicious Vinyl

1. We've Got (4:43)
  2. I Don't Know Why (I Love You) (3:31)
  3. Get Used to It (3:26)
  4. Sex God (4:54)
  5. Let's Do It Again (5:07)
  6. We Won't Stop (4:08)
  7. Right On (4:05)
  8. Music (3:35)
  9. I Just Realized (4:34)
  10. All Fired Up (4:11)
  11. Love Is (4:14)
  12. I've Been Touched (4:11)
avatar van Justinx
Review: The Brand New Heavi...

Wanhopig op zoek naar een lekkere zomerse plaat voor in de auto als je op weg bent naar het strand? Wel, zoek niet verder en lees hier de recensie over één van de zomerste platen van dit jaar.

De Britse R&B/ Jazzfunky-band The Brand New Heavies is na meer dan 10 jaar weer bij elkaar gekomen om een nieuw album in elkaar te zetten. De band had in 1992 zijn hoogtepunt met de single Never Stop die het erg goed deed, vooral in Amerika. The Brand New Heavies bestaat nog steeds uit vrijwel dezelfde samenstelling als een aantal jaren terug, maar telt nu ook een nieuwe vocalist, N'dea Davenport. Hoewel de band jarenlang als instrumentale band door het leven ging is er nu bewust gekozen voor een leadzangeres. Persoonlijk vind ik dat een band als deze zeker wel een lekkere soul en funky-stem kan gebruiken. Haar stem doet dan ook zeker niet onder aan het geheel van de muziek en alleen zij kan de band tot het hoogste niveau brengen met haar heerlijke stem. Get Used To It is een heerlijk album geworden met vrij rustige, maar erg funky, nummers. Er wordt veelvuldig gebruik gemaakt van verschillende thema's en genres
waaronder soul, jazz en gospel, wat samen moet smelten tot de últieme zomerplaat van 2006.

Meer >>

Even een correctie op bovenstaand stukje. N'Dea Davenport was de eerste helft van de jaren 90 al de vaste zangeres van BNH. Later hebben ze nogal wat gewisseld met zangeressen en twee jaar terug heeft BNH nog een heerlijk album uitgebracht met Nicole Russo als zangeres maar N'Dea blijft fantastisch. Ben blij dat ze weer terug is

HedKandi
Nou idd allaboutthefunk was zeker een heerlijk album met Nicole Russo, wel apart dat dat album nog niet eens op Mume staat. Wat te doen binnekort.

avatar van Reijersen
Fantastisch lekker plaatje die straks met het mooie weer steeds meer in mijn cd-speler zal komen te zitten. Topzangeres, zekers te weten. En ook de muzikale begeleiding zit tiptop in elkaar.

avatar van judgepaddy
De Tom Moulton remix van deze CD is ook zeer aan te raden.
Tom Moulton: Godfather van de Remix.

avatar van Madonna
yasper schreef:
Sodeju, wat een verrassend lekker plaatje! Ik had een paar zeer aangename nummers waar N'Dea Davenport voor de vocals zorgde gehoord en zodoende kwam ik bij dit album uit..en gelijk een van de betere platen uit 2006 voor mij persoonlijk! Funky, soulvol, af en toe wat rauwe randjes eraan en geweldige vocalen van N'Dea die alleen maar extra toevoegen aan de tracks! Voorlopig 4 sterren, maar kan nog hoger uitvallen.

Heb echt helemaal niets toe te voegen. Inderdaad, sodeju wat een geweldig album!

-5-