Black Moon - Diggin' in Dah Vaults (1996)

Label: Wreck

1. How Many Emcees [DJ Evil Dee Remix] (4:32)
  2. Act Like U Want It [DJ Evil Dee Remix] (4:59)
  3. Shit Iz Real [New Vocals by Buckshot] (4:29)
  4. Son Get Wrec [DJ Evil Dee Remix] (3:55)
  5. U da Man [DJ Evil Dee Remix] (4:59)

met Dru Ha, Havoc en Smif-n-Wessun

6. Buckshots Freestyle Joint (5:41)
  7. Fuck It Up (3:59)
  8. I Got Cha Opin [Remix] (4:24)
  9. Buck Em Down [Remix] (4:51)
  10. Murder MC's (5:22)
  11. Headz Ain't Redee (5:27)

met Heltah Skeltah, O.G.C. en Smif-n-Wessun

12. Six Feet Deep (3:48)
EPMD
Een heerlijke remix-album van Black Moon... ik begin met de minpunten: nr 1 is gecensureerd (helaas) en het laatste nummer heeft een wat lagere kwaliteit dan de rest van het album.

Daarnaast zijn er een aantal hele vette tracks: de remixes van I Got Cha Opin en Buck Em Down zijn erg lekker...

Headz Ain't Redee (met Smif N Wessun en Heltah Skeltah, jaaaa!!!!!) is echt superdope (met een lekkere sample van James Brown - The Big Payback)...

Verder zijn de andere remix-nummers ook best te pruimen... voor het hele album krijgt deze een welverdiende 4 sterren...

avatar van P Jay
Erg goed album. De nieuwe songs zijn briljant. Posse-cut "Headz Ain't Redee" is natuurlijk verplichte kost voor BCC-fans!

De remix van "I Gotcha Opin" (eigenlijk een nieuwe song met zelfde chorus) is geniaal en ook de remix van Buck Em Down, hoewel niet zo erg verschillend, is een verbetering.

De andere remixen vind ik geen meerwaarde hebben op het origineel en "Shit Iz Real" is zelfs volgens mij identiek aan het origineel.

Die remixen weerhouden mij ervan om hoger dan 4* te geven, want de rest is echt wel steengoed: superdope freestyle, leuk up-tempo nummer "Fuck It Up", "Murder MC's" met een vet orgeltje, "Headz Ain't Redee" en een andere favoriet van mij "Six Feet Deep" (wat'n beat en wat'n bass, wel zoals EPMD al opmerkt lage geluidskwaliteit op dat nummer).

4* (met veel 4,5*/5*-materiaal op)

avatar van FunkyMonk
Damn, this sounds good.

avatar van Rhythm & Poetry
Het begin is voormij het fantastische 2de nummer. Daarna blijven de geweldige producties en remixes elkaar in rap tempo volgen. Er wordt heerlijk op gerapt. Prachtige oldskool sfeer.

avatar van JLjuju
Hahah Buckshot's Freestyle Joint is dus echt te gek

Maar ik vind dat ze de originele nummers niet doper gemaakt hebben door die Remixes... De originele zijn natuurlijk veel vetter..
Maar toch zijn deze zeker de moeite waard.
Van de nieuwe tracks vind ik verder Murder MC's, Headz Ain't Redee (de '95 versie met BootCamp CLik is nog veel vetter) en Six Feet Deep..

4* hiervoor, kan nog een 4,5 worden

avatar van Boermetkiespijn
De censuur in de eerste track irriteert me behoorlijk. Bijzonder is wel dat het woord "fuck" wel gecensureerd wordt, en "nigger" niet.

Verder een fijne plaat met een toffe underground-sound. "I Got Cha Opin" en "Heads Ain't Redee" zijn favoriet.