The Beatnuts - The Originators (2002)

Label: Landspeed

1. Intro (1:29)
  2. Bring the Funk Back (3:06)
  3. Yae Yo (3:46)

met Ill Bill en Problemz

4. Drunk Skit (0:11)
  5. Buying Out the Bar (3:21)

met Chris Chandler

8. My Music (3:09)

met Armaretta en Problemz

9. U Crazy (3:40)

met Cormega

10. Ya Betta Believe It (3:42)
  11. Routine (3:56)
  12. Bionic (3:20)

met Al Tariq en El Gant

13. Becks 'N Branson (5:17)

met Triple Seis en Marley Metal

14. Back 2 Back (2:55)
avatar van Rhythm & Poetry
The Beatnuts, ze komen met harde producties, zoals gewend van ze, en met een goede lijst aan gastartiesten. De drukke producties storen mij geen moment, maar hierdoor vallen de raps soms in het niet. Hiphop die ik niet elke dag wil luisteren maar voor zo nu en dan is het toch meer dan de moeite waard. 3,5*

avatar van gweah
Yae Yo is wel een van mijn favoriete Beatnuts tracks.
Hoe die track instart met die 80s klassieker die ook in de Scarface film zit (ben ff de naam kwijt) en dan hoe die beat erin komt...
Problemz, de gast MC die wel vaker meedoet met de Beatnuts, vind ik een erg lekkere MC, een beetje een soort Masta Killa maar dan met iets betere lyrical skills.

Heb altijd een beetje een dubbel gevoel bij dit album: de beste tracks zijn net zo goed als op Take It Or Squeeze (wat een beats!!!) maar er zit geen lijn in het album, dan weer een slicke funky club track, dan weer een hardcore track met Cormega, ik vind het een beetje een rommeltje.

avatar van Nr.4
gewoon lekker onzin rap van the Beatnuts, kan dat wel waarderen. Wat betreft producties bangt het 9 van de 10 keer ook, toffe plaat.